ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه اولیای دانش‌آموزان استثنایی همیار معلم

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۱۹:۳۱:۰۸
کد خبر: ۱۰۹۴۰۰۴
ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه اولیای دانش‌آموزان استثنایی همیار معلم
با امضای معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شیوه نامه اجرایی برنامه اولیای دانش‌آموزان استثنایی همیار معلم به ادارات استثنایی استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش برنا؛ شیوه نامه اجرایی " برنامه اولیای دانش آموزان استثنایی همیار معلم " با هدف مشارکت بیشتر خانواده ها در امر آموزش کودکان ودانش آموزان با نیاز ویژه در ایام کرونا تدوین شده است.

خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهند که مشارکت و همفکری داشته باشند و مشارکت واقعی زمانی صورت می گیرد که خانواده در امور مدرسه درگیر شوند و مدرسه نیز خانواده را همراه و همیار خود ببیند. بطوریکه هر قدر والدین در مسایل فرزندانشان بیشتر مشارکت داشته باشند ، پیشرفت تحصیلی فرزندان افزایش می یابد.

بر اساس این شیوه نامه اولیایی در برنامه "مدرسه یاری" مشارکت دارند که براساس علاقه و نیازهای مدرسه، بصورت همیاردر کلاس درس حضور یافته و از معلمان، آموزش های لازم را برای فرزندان خود و یا سایر دریافت کنند.

همچنین همکاری والدین در برنامه اولیاء همیار معلم داوطلبانه است و بدون ابلاغ کتبی است هیچ گونه حقی را از لحاظ استخدام ،پرداخت حق الزحمه ایجاد نخواهد کرد.

از دیگر اهداف تدوین این شیوه نامه، بهره گیری هرچه بیشتر از همکاری و مشارکت اولیا درجهت بهبود و پیشبرد امر آموزش دانش آموزان با نیاز های ویژه ، کمک به حل مشکلات آموزشی دانش آموزان و پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی و عملکردی آنان ، ارتقا آگاهی و شناخت اولیا ء نسبت به نیاز های دانش آموزان به منظور تسهیل فرایند آموزش ، بهره مندی از مهارت های اولیاء دانش آموزان در جهت همکاری آموزشی وافزایش میزان بهره وری از توانمندی های نیروهای تخصصی داوطلب در جهت کمک به کاهش مشکلات آموزش و پرورش استثنایی است.

نظر شما