یک نویسنده کودک در مراسم گرامیداشت استاد راستگو مطرح کرد؛

استاد راستگو ۷ هزار طلبه تربیت کرده است/ راستگو جناحی رفتار نمی‌کرد

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۱۹:۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۴۱۲۴
استاد راستگو ۷  هزار طلبه تربیت کرده است/ راستگو جناحی رفتار نمی‌کرد
حجت الاسلام و المسلمین حقیقت گفت:شاخصه اصلی در زندگی راستگو باعث شد تا تمامی مباحث قرآنی را به شیوه کودکانه به هفت هزار نفر از طلبه ها بیاموزد.

به گزارش برنا؛ مراسم نکوداشت استاد حاج شیخ محمدحسن راستگو عصر امروز پنج شنبه ششم آذر به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد. حجت الاسلام و المسملین حسین حقیقت، نویسنده کودک گفت: مرحوم راستگو به عنوان یک طلبه مراحل آموزشی خود را از دوران نوجوانی در محضر پدر طی کرد و در مرحله بعد به حوزه علمیه راه یافت.

او افزود: شاخصه اصلی در زندگی راستگو باعث شد تا تمامی مباحث قرآنی را به شیوه کودکانه به هفت هزار نفر  از طلبه ها بیاموزد و  به این شکل خود در میان شاگردان تکثیر کند. تک تک افراد دانش آموخته همچون راستگو به تعلیم پرداختند. این در حالی است که در قبل و بعد از انقلاب کسی به فکر کودکان نبود او  مسائل قرآنی را برای کودکان تفهیم می کرد.

 حقیقت تاکید کرد: راستگو خدا محور بود. او در بیانات در سر کلاس به اخلاص  تاکید می کرد. طی 40 سال اخیر او می توانست با آشنایی با سازمان های مختلف  برای خود سمت بگیرد، اما خودش برای اینکه بزرگان در استان ها در سنین کودکی با او ارتباط داشته خرسند بود. برای مثال اینکه فلان خطیب یا امام جمعه در مخاطبان کودک و نوجوان از شیوه راستگو استفاده می کردند برای او کافی بود.

او افزود: در مکتب او افرادی تربیت شدند که در زمینههای مختلف مختصص هستند. به محض اینکه استاد یک نقطه قوت در فرد می‌دید آن را تقویت می‌کرد. برای مثال فردی که در زمینه نقد و بررسی فیلم توانایی داشت دراین زمینه به او ارج می‌داد.

به گفته او راستگو اخلاقمدار بود. او اعتدال را از دست نمی داد و هیچ وقت سیاست زده رفتار نمی کرد. او با تمامی جناح ها ارتباط داشت و به هیچ جناحی تمایل نداشت. 

//انتهای پیام:5

نظر شما