مشاور وزیر بهداشت مطرح کرد:

لزوم مقابله با زایمان‌های تقویمی

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۰:۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۹۴۶۸۰
لزوم مقابله با زایمان‌های تقویمی
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مامایی با اشاره به ضرورت مقابله با عوارض زایمانهای تقویمی و زودرس، گفت: تولد پیش از موعد و نارسی نوزاد هزینه های زیادی را به سیستم سلامت کشور وارد می کند و نوزاد را از تکامل رحمی محروم می کند.

به گزارش برنا؛ شهلا خسروی مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی گفت: بحث پر التهاب زایمان زودهنگام در «روزهای رند» که با اصرار والدین اتفاق می‌افتد، اتفاق منحصر به فردی درکشور ماست. جلوگیری از زایمان‌های طبیعی و علاقه والدین بر تولد فرزندشان در تاریخی خاص برخلاف تصور عامه، امری کاملا غیر روشنفکرانه است، لذا نیاز به اصلاح این باور و فعالیت فرهنگی در خصوص تولد ایمن و جلوگیری از عوارض مادری و نوزادی یکی از شاخص های مهم بهداشتی در هر کشور است که در اهداف توسعه هزاره نیز بدان اشاره شده است.

او تاکید کرد: تولد پیش از موعد و نارسی نوزاد هزینه های زیادی را به سیستم سلامت و درمان و نسل آینده کشور وارد می کند و باعث ایجاد عوارض جسمانی و به خطر افتادن سلامت مادر و نوزاد به ویژه در بحران کرونا می شود و بیشترین ضربه را به نوزاد وارد می‌کند چرا که بیشترین رشد و تکامل مغزی در سه ماهه آخر بارداری صورت می‌گیرد.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی یادآور شد: محروم کردن نوزادان از زندگی کامل رحمی و به خصوص عبور از کانال زایمان، بلایی است که افراد ناآگاه با تعیین زمان تولد نوزادان زودتَر از موعد و بدون درد زایمان می آورند. این تراژدی دردناک تاریخ تولد لاکچری، می تواند خستگی کادر درمان در دوران کرونا را مضاعف کند و بار بزرگی باشد که نتوان آن را جبران کرد.

خسروی با پیشنهاد نامگذاری تاریخ 9 آذر هر سال به عنوان روز فرزند اوری ایمن، تاکید کرد: سیاست های اتخاذی وزارت بهداشت و همکاری بین بخشی با ارگان های دیگر از جمله ثبت احوال و آگاهی بخشی مادران جامعه می تواند نقش پیشگیری بهتر از درمان را به خوبی نمایان سازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز