وزیر راه و شهرسازی:

مهم‌ترین ویژگی فخری‌زاده صبوری و ثابت‌قدمی بود

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۱:۳۹:۴۷
کد خبر: ۱۰۹۴۷۹۴
مهم‌ترین ویژگی فخری‌زاده صبوری و ثابت‌قدمی بود
محمد اسلامی در برنامه «در انتهای الوند» به مروز خاطرات درخصوص رفاقت دیرینه خود با شهید محسن فخری زاده پرداخت.

به گزارش برنا؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه «در انتهای الوند» درخصوص رفاقت دیرینه خود با شهید محسن فخری زاده گفت: به مردم و خانواده عزیز شهید محسن فخری زاده عرض تسلیت عرض می کنم. ایشان از افراد شایسته، متعهد و خستگی‌ناپذیر بودند. آشنایی ما از حدود سه دهه پیش در بین مباحث صنعت ، تعلیمات دفاعی و در جریان تجارب و درس‌های مربوط به دفاع مقدس که ایشان در تعامل با نیروهای مسلح در صنعت دفاعی ارائه کردند که البته مهم‌ترین آن دستیابی به فناوری‌های نوین و پیشرفته بود.

او افزود: البته مردم ما مستحضر هستند که مستکبران علوم و فناوری‌های نوین را انحصاری کردند و اجازه ورود هیچ کشوری را در آن عرصه ندادند و حتی دانشجویان ما را از دانشگاه‌های مرتبط به رشته‌های علوم پیشرفته در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی حذف کردند و این اراده و حضور عاشقانه و خدمت در عرصه فناوری نوین همیشه موردتهاجم دشمن بود. به‌ویژه رژیم صهیونیستی که به‌عنوان یک رژیم تروریست شهره عام و خاص است و فقط به خاطر کینه‌ای که از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی داشتند.

اسلامی درباره ویژگی‌های شخصی شهید فخری زاده تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی ایشان صبوری و ثابت‌قدمی بود و همواره تلاش می‌کرد که کاری را که شروع کرده ادامه داده و از بابت دیر به نتیجه رسیدن احساس یاس نکند. دکتر فخری زاده جزو اولین نفرات و عناصری بودند که با پدیده کرونا به‌صورت کاملاً جهادی و علمی برخورد کردند و در تعامل با وزارت بهداشت کیت تشخیصی ساختند و در این عرصه گام‌های بزرگی برداشتند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مهم‌ترین خاطره من از ایشان این است که؛ چند وقت پیش نزد من آمدند و می‌خواستند برای جوانان دانشمندشان معیشت و رفاه و مسکن تهیه کنند و فوق‌العاده بی‌تابی می‌کردند که بتوانند گامی برای فرزندان این مرز  بوم بردارند.

ائ افزود: این نکته نشان می‌دهد که وقتی در حوزه فناوری کار می‌کنید در حقیقت کاری انسان‌محور انجام می‌دهید و توجه به مسائل انسانی در حوزه تحقیقات به‌ویژه تحقیقات نوین، فاکتور بسیار مهمی است و نشانه این است که برای ظرفیت و عناصر تعیین‌کننده، اهمیت قائل هستید و این دغدغه بزرگ ایشان بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز