سرکلانتر هفتم پایتخت:

کشف مین یاب روسی در حوالی ترمینال جنوب تهران

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۰۴:۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۵۸۴۵
کشف مین یاب روسی در حوالی ترمینال جنوب تهران
سرهنگ دوستعلی جلیلیان از کشف تجهیزات فلزیاب و مین یاب در محدوده ترمینال جنوب تهران خبر داد.

به گزارش برنا؛ تبلیغ، حمل، خرید و فروش و نگهداری و استفاده از دستگاه های فلزیاب طبق  قانون مصوب مجلس در تاریخ 1379.12.25 ممنوع است.  هر کدام از این اقدامات منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی است در غیر این صورت تخلف محسوب و منجر به توقیف و ضبط دستگاه خواهد شد. مجازات استفاده از دستگاه فلزیاب در حفاری غیر مجاز، علاوه بر ضبط و توقیف دستگاه، معادل 1 تا 3 سال حبس است. هرگونه تبلیغ انواع دستگاه های فلزیاب از طریق رسانه های عمومی با مجوز وزارت میراث فرهنگی امکان پذیر است.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: یک دستگاه مین یاب روسی غیرمجاز در روزهای اخیر در تهران کشف شد که به عنوان رادار نقطه زن نیز کارایی دارد.

او افزود: این دستگاه مجهز به لیزر است و در موارد گنج یابی از آن استفاده می شود که در عملیات پلیسی در محدوده ترمینال جنوب کشف شد. متاسفانه این دستگاه برای کشف اشیای عتیقه به کار می رفته است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این یک دستگاه حرفه ای و پیشرفته است که در حوزه تخلفات میراث فرهنگی از آن استفاده می شده است. ماموران انتظامی پیش از به کارگیری این دستگاه آن را کشف کردند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: تبلیغ، حمل، خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه های فلزیاب و مانند آن جرم محسوب می شود و باید شهروندان از این گونه اقدامات خودداری کنند.

سرهنگ جلیلیان ضمن تشریح یک پرونده دیگر گفت: دو نفر سارق در جنوب پایتخت دستگیر شدند که نرده های میانی بزرگراه شهید رجایی را به سرقت برده و در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

او افزود: متاسفانه موارد دیگری از سرقت اموال عمومی در جنوب پایتخت مشاهده شده است که در یکی از این موارد دو نفر دیگر دستگیر شدند که درب فاضلاب های شهری را به سرقت برده و اقدام به فروش آن ها به مبالغ ناچیز می کردند. این سرقت علاوه بر مجرمانه بودن منجر به حوادث ناگواری می شود و احتمال سقوط شهروندان در تاریکی شب به این چاله ها وجود دارد.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: مواردی مشاهده شده است که پس از سرقت این درب  ها، چرخ خودرو به داخل آن ها افتاده و منجر به واژگونی خودرو شده است. 

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پایان گفت: 2500 لیتر مشروبات الکلی دست ساز طی روزهای اخیر در حوالی مولوی کشف شد که با اضافه کردن موادی به آن و در یک اقدام متقلبانه تحت عنوان برندهای معروف مشروبات الکلی به فروش می رسیدند که مجرمین این حوزه نیز دستگیر شدند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز