رئیس سازمان امداد و نجات:

امدادرسانی به ۵۱ نقطه گرفتار در سیل/انتقال ۳ نفر از مجروحین به بیمارستان

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۰۸:۲۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۵۸۶۱
امدادرسانی به ۵۱ نقطه گرفتار در سیل/انتقال ۳ نفر از مجروحین به بیمارستان
مهدی ولی پور گفت: نیروهای امداد و نجات هلال احمر به ٥١ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی کردند.

به گزارش برنا؛ تشدید بارندگی ها از ابتدای هفته جاری در قسمت های غربی کشور، برخی مناطق شهری و روستایی را دچار سیل و آبگرفتگی کرده و سختی هایی را برای شهروندان ایجاد کرد.

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات کشور در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: در ٧٢ ساعت گذشته ٨ استان ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و لرستان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند.

او افزود: در همین راستا نیروهای امداد و نجات هلال احمر به ٥١ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی کردند. در این عملیات به ١٩١٢ نفر امدادرسانی شد و 7 نفر نیز از مناطق پرخطر نجات داده شدند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: 3 نفر از هموطنان در این مدت که مصدوم شده بودند به بیمارستان منتقل شدند و ٢٦٣ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور ادامه داد: از  53 واحد مسکونی که درگیر سیلاب شده بودند، تخلیه آب صورت گرفت و در مجموع این عملیات 315 نفر در قالب 75 تیم به امدادرسانی پرداختند.

ولی پور با اشاره به اقلامی که به شهروندان درگیر در سیلاب داده شد، اظهار کرد: ٦٠ دستگاه چادر، ١٠٦٣ تخته پتو، ٥٢٥ تخته موکت، ٢٧٥٢ کیلوگرم نایلون، ٣٢٣ ست شستشو، ٢٩١ بسته غذایی، ٢٠١١ قوطی کنسرو ، ١٢٠٥ کیلوگرم برنج، ٣٨٦ کیلوگرم قند و شکر، ١٧٠ کیلوگرم حبوبات، ١١٩ کیلوگرم روغن، ١٤٧ شعله والور اهدا شد.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور در پایان گفت: امدادرسانی در خوزستان، بوشهر، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

//انتهای پیام:4

نظر شما