جمع‌آوری لاشه ۴۰۱ قطعه پرنده از تالاب میقان

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۰۹:۴۰:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۵۹۱۸
جمع‌آوری لاشه ۴۰۱ قطعه پرنده از تالاب میقان
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تاکنون ۴۰۱ قطعه از لاشه پرندگان که بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تلف شده‌اند، از تالاب میقان اراک جمع آوری شده است.

به گزارش برنا؛ مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تاکنون ۴۰۱ قطعه از لاشه پرندگان که بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تلف شده‌اند، از تالاب میقان اراک جمع آوری شده است.

محسن شانقی اظهار کرد: تاکنون بیماری آنفلوآنزا در تالاب میقان مشاهده شده است و با وجود پایش های مستمر در سایر زیستگاه‌های استان از قبیل آبگیرها و سدها هیچ گونه گزارشی از تلفات این بیماری مشاهده نشده است.

او با اشاره به پایش واحدهای مرغ داری و روستایی اطراف تالاب میقان گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از تلفات در واحدهای طیور صنعتی و روستایی مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد: بنا بر نظر کارشناسان محیط زیست استان، برآورد تعداد غازوحشی در تالاب میقان ۲ هزار قطعه است که با توجه به این بیماری در معرض خطر هستند.

شانقی گفت: کارشناسان اداره کل محیط زیست با توجه به شرایط زیست محیطی منطقه لاشه‌های پرنده‌های آلوده را در یک گودال، به صورت بهداشتی دفن می‌کنند.

میرزایی بیان کرد: تا مادامی که پرنده‌های مهاجر در تالاب میقان حضور دارند می‌توانند به عنوان عامل انتقال آنفلوآنزا مطرح باشند و هنگامی که کوچ کنند می‌توان گفت خطر بیماری رفع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز