معاون درمان وزارت بهداشت:

محدودیت‌ها توانسته سیکل بیماری کرونا را بشکند

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۹۶۰۱۰
محدودیت‌ها توانسته سیکل بیماری کرونا را بشکند
قاسم جان بابایی گفت: محدودیت‌های اعمال شده توانسته سیکل بیماری کرونا را بشکند.

به گزارش برنا؛ قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر، در اکثر استان‌ها شاهد روند نزولی ابتلاء به بیماری هستیم و طبق انتظارات، تأثیر مداخلات از اواخر هفته دوم آغاز محدودیت‌ها نمود بیشتری خواهد یافت.

او ادامه داد: محدودیت‌های اعمال شده، سیکل بیماری را خواهد شکست اما اگر بخواهیم میزان ابتلاء به حداقل ممکن برسد این محدودیت‌ها و احتیاطات باید در داخل خانواده‌ها انجام شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: افراد سالمند بیشترین گروهی هستند که دچار مرگ ناشی از بیماری کرونا می‌شوند. ریسک مرگ و میر در صورت ابتلاء به بیماری در افراد بالای ۷۰ سال ۱۲ برابر بیش از افراد زیر ۴۰ سال است.

جان بابایی تاکید کرد: در زمان پیک اعمال محدودیت‌ها سیکل را خواهد شکست، اما کاهش مرگ و میر، دیرتر نمود خواهد یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که بار بیماری ارتباط زیادی با رفتار اجتماعی مردم دارد، افزود: برگزاری مراسم‌ها، تجمعات، رفت و آمدها و ماندن طولانی مدت در فضای بستری در روند افزایشی و پیک بیماری تأثیرگذار است، اما محدودیت‌های اعمال شده توانسته سیکل بیماری را بشکند.

او گفت: باید به دو گروه افراد زیر ۲۰ سال که دارای علائم کمی هستند اما بسیار ناقل هستند و سالمندان بالای ۶۰ سال که گروه پرخطر هستند و بیشترین احتمال مرگ و میر را دارند، توجه جدی نمود.

جان بابایی ادامه داد: در افراد با سن بالا علائم بیشتر به صورت تب خفیف، بی حالی، بی اشتهایی و گاهی همراه با کاهش سطح هوشیاری نمود پیدا می‌کند. اما در افراد میانسال تابلو علائم بیشتر به صورت تب، درد استخوانی، سرفه، تنگی نفس و اختلالات چشایی و بویایی است.

او افزود: یکی از مشکلات، انکار بیماری است. در صورت بروز علائم اولین احتمال شک به کرونا است.

معاون درمان وزارت بهداشت، تاکید کرد: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی احتمال ابتلاء را به شدت کاهش خواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز