معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شیوه آموزش و نمره دهی کنونی رفتارهای نادرست را تثبیت می‌کند

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۱:۵۶:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۶۰۴۳
شیوه آموزش و نمره دهی کنونی رفتارهای نادرست را تثبیت می‌کند
احمد میدری گفت: این تعطیلی‌ها، شیوه آموزش و نمره دهی به دانش آموزان می‌تواند رفتارهای نادرست را در سیستم آموزشی کشور تثبیت کند.

به گزارش برنا؛ احمد میدری، معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سومین جلسه تعاملی سیاستگذاری کودکان با خبرنگاران گفت: این تعطیلی‌ها، شیوه آموزش و نمره دهی به دانش آموزان می‌تواند رفتارهای نادرست را در سیستم آموزشی کشور تثبیت کند.

او افزود: کرونا فرصتی است که محتوای آموزشی را از دست شرکت‌های تجاری بیرون بیاریم و عمومی کنیم همچنین برای فقرا آموزش‌های غیرحضوری استاندارد در کنار مدرسه داشته باشیم که در این راستا باید تجارب جهانی را بهتر بشناسیم.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای شناخت بهتر تجارب جهانی باید کشورهایی که وضعیت درآمد یکسان دارند را بررسی کنیم تا ببینیم آنها چگونه شرایط آموزش ترتیبی را فراهم کرده اند.

میدری در ادامه گفت: آموزش‌های غیرحضوری علاوه بر هزینه‌های اینترنت هزینه‌های دیگری دارد برای مثال دانش آموزان باید تکالیف خود را پرینت بگیرند و آپلود کند بنابراین برخی کشورها برای گرفتن تکالیف و تمرین از دانش آموزان شیوه آموزش ترکیبی را به کار می‌برند.

او خاطر نشان کرد: در بررسی سیستم آموزشی کشوری مانند سوئد متوجه شدیم که آنها حتی مدارس خود را نیمه تعطیل هم نکرده‌اند و باز بودن مدرسه سیاست اول دولت آنها بوده بنابراین ما هم باید در این جهت قدم برداریم تا سیستم آموزشی کشور کمترین آسیب را در شرایط کرونایی ببیند.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید کمک کنیم فقرا هم به سیستم آموزشی دسترسی پیدا کنند البته مسئله نظام آموزش ما فقط تبلت و تلفن همراه نیست زیرا بررسی وزارت ارتباطات نشان می‌دهد بخش‌هایی از کشور اصلاً به اینترنت دسترسی ندارند و حتی اگر ما تبلت برای دانش آموزان فراهم کنیم، مشکل حل نمی‌شود.

میدری بیان کرد: نهادهایی مانند آموزش و پرورش و مدرسه فقط کارکرد آموزشی ندارند بلکه مهم ترین نهاد در تعلیم و تربیت هستند بنابراین لازم است که آموزش ترکیبی و بازگشایی مدارس در سیاست های ما دنبال شود.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: با کمک رسانه‌ها و دیده بان‌های نظام اجتماعی مانند خیریه‌ها و معاونت رفاه وزارت کار باید این‌گونه مسائل تبین شود چرا که معاونت رفاه وزارت کار در مسائلی مانند آموزش، فقر و بهداشت باید ورود پیدا کند بنابراین اکنون هم باید نشان دهیم سیستم آموزشی چه پیامدهایی در گسترش فقر آموزشی داشته است.

میدری در پایان اظهار کرد: آنچه که جامعه را می‌سازد و شکل می‌دهد نظام آموزشی است و اگر نابرابری کاهش پیدا کند منجر به گسترش عدالت آموزشی می‌شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز