دانستنی‌های کرونایی(۱۱)

چه زمانی به اورژانس و بیمارستان مراجعه کنیم

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۰۷:۵۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۹۶۲۲۳
چه زمانی به اورژانس و بیمارستان مراجعه کنیم
اگر بیمار مبتلا به کرونا بدحال و اورژانسی باشد، باید با اورژانس تماس گرفته و اورژانس جانمایی ‌کند و بیمار را به بیمارستان انتقال ‌دهد. اگر بیمار غیر اورژانسی باشد؛ یعنی مشکلات حاد تنگی نفس نداشته باشد، باید به کلینیک‌های درمانی و سرپایی مراجعه کند.

به گزارش برنا؛ کرونا به اشکال خفیف و شدید بروز می‌کند. افراد در صورت ابتلا به شکل خفیف می‌توانند با مصرف دارو، استراحت، قرنطینه و ... این بیماری را مهار کنند. بر اساس گفته‌های متخصصان امر افراد در صورت بروز مشکلات تنفسی و وضعیت نامناسب باید به مراکز درمان مراجعه کنند. به عبارت دیگر بستری در بیمارستان ویژه‌ بیمارانی است که به علت تنگی نفس شدید و وخامت بیماری نیاز به محیط‌های کنترل شده و دستگاه‌های حمایت تنفسی دارند. اگر حال عمومی شما بد نیست و به گروه‌های پر خطر تعلق ندارید حتی اگر به بیماری کرونا مبتلا باشید بهترین کار ماندن در قرنطینه است.

اگر بیمار بدحال و اورژانسی باشد، باید با اورژانس تماس گرفته و اورژانس جانمایی ‌کند و بیمار را به بیمارستان انتقال ‌دهد. اگر بیمار غیراورژانسی باشد یعنی مشکلات حاد تنگی نفس نداشته باشد، باید به کلینیک‌های درمانی و سرپایی مراجعه کند.

مراجعه دیرهنگام علت مرگ بسیاری از مبتلایان به کرونا

تشخیص و تفاوت کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزا از یکدیگر دشوار است و تنها با صلاح دید و مشورت با متخصصان و پزشکان میسر است، به همین منظور افراد در صورت مشاهده هرگونه علائمی از قبیل عطسه، سرفه، آبریزش بینی، تب و لرز بلافاصله قرنطینه خانگی خود را شروع کرد، فاصله ایمن با افراد خانواده را لحاظ نمایند و به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کنند. بنا به گفته متخصصان یکی از علت مرگ اکثر متوفیان مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی است.

باید دانست علائم کرونا ویروس از بی‌علامت بودن تا سرفه و عطسه ساده، درگیری ریوی و تنگی نفس متفاوت است. به همین دلیل رعایت اصول بهداشتی از جمله شست‌وشوی مکرر و مرتب دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه، استفاده صحیح از ماسک، ضدعفونی محل و رعایت فاصله اجتماعی حائز اهمیت بوده و افراد با مشاهده کوچکترین علامت در اسرع وقت به پزشکان یا مرکز درمانی مراجعه کنند.

بیماران زمینه‌ای در روزهای کرونایی

مبتلایان به بیماری زمینه‌ای، باید به‌طور مرتب تحت نظر بوده و شرایط‌شان پیگیری شود. درگیری ریوی در بیماران دارای مشکلات زمینه‌ای و نقص ایمنی می‌تواند خطرات متعدد برای فرد به دنبال داشته باشند. افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای، مشکلات ریوی، کلیوی، فشار خون و دیابت، سالمندان و افراد چاق، با مشاهده کوچک‌ترین علائم تنفسی سریع به پزشک مراجعه کرده و پیگیر وضعیت سلامت‌شان باشند.

افراد در چه صورت به مراکز درمانی مراجعه کنند؟

در فصل تابستان بیماری اسهال و استفراغ را بیشتر می‌بینیم، اما اگر فردی دچار این علائم به صورت شدید همراه با بی‌حالی شد باید با پزشکش مشورت کند و به مراکز مشخص شده درمانی مراجعه کند. همچنین کسانی که دچار نامنظمی قلب هستند اگر به کرونا مبتلا شدند حتما به پزشک اعلام کنند تا هیدروکلرکین برای آن‌ها تجویز نشود که خطرناک است.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز