مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در دیدار با نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد:

لزوم توجه به اختصاص منابع برای حمایت بیشتر از بیمه شدگان در دوران کرونا

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۱:۴۲:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۶۶۲۷
لزوم توجه به اختصاص منابع برای حمایت بیشتر از بیمه شدگان در دوران کرونا
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در دیدار با نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس بر اختصاص کامل منابع سازمان و در نظر گرفتن منابع مناسب و پایدار در بودجه سالیانه براساس هزینه های سازمان به منظور حمایت هر چه بیشتر از بیمه شدگان در شرایط اقتصادی و شیوع بیماری کرونا در کشور تاکید کرد.

به گزارش برنا؛ محمدمهدی ناصح، در کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حضور یافت و گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اجرا بر اساس تکالیف و اسناد بالادستی و انتظارات بیمه شدگان و نمایندگان مجلس ارائه داد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گسترش پرونده الکترونیک سلامت، نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک، گسترش و توسعه برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در جمعیت روستایی و شهری، آموزش سلامت در راستای پیشگیری از بیماری‌ها، فرهنگ‌سازی و توانمندسازی بیمه‌شدگان، حذف دفترچه و خدمات دوراپزشکی را از مهمترین برنامه های این سازمان عنوان کرد.

او در ادامه به حمایت سازمان از بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: تمام پروتکل‌های درمانی که وزارت بهداشت تعریف کرده توسط بیمه سلامت قابل پرداخت است به نحوی که درحال حاضر۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی بیماران کرونا تحت پوشش قرار دارد. ۹۰ درصد هزینه‌ها برای بیماران بستری و ۷۰ درصد برای بیماران سرپایی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

طرح مطالبات و الزامات مورد نیاز سازمان از مجلس در راستای کمک در تحقق برنامه ها و اهداف در راستای ارتقاء کمیت و کیفیت خدمات و صیانت مالی هرچه بیشتر از بیمه شدگان به خصوص اقشار نیازمند از مهمترین موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که نمایندگان نیز قول مساعد دادند که همراهی لازم را در حمایت از سازمان بیمه سلامت به ویژه در بودجه سالیانه با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع بیماری کرونا داشته باشند.

نظر شما