محسن هاشمی در جمع خبرنگاران؛

باید حقوق شوراها را زنده کنیم/ هیچ تراکم فروشی به بیمارستان های تامین اجتماعی صورت نگرفته است

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۲:۴۷:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۶۶۹۶
باید حقوق شوراها را زنده کنیم/ هیچ تراکم فروشی به بیمارستان های تامین اجتماعی صورت نگرفته است
رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر حفظ حقوق شورا ها در مصوبه اخیر مجلس و نادیده گرفتن شوراها در تصویب عوارض نسبت به موضوع تراکم فروشی به بیمارستان های تامین اجتماعی، گفت: برخی از این بیمارستان ها پایان کار نداشتند و امروز بدهی های آنها در قبال پروانه ساخت با بدهی های شهرداری به تامین اجتماعی در حال تهاتر است و لذا هیچ تراکم فروشی ای صورت نگرفته است.

به گزارش برنا؛ محسن هاشمی در پایان دویست پنجاه و دومین جلسه شورا و در جمع اصحاب رسانه به تشریح جلسه امروز پرداخت و گفت: جلسات ما به خوبی و به صورت ترکیبی در حال برگزاری است و امروز 19 نفر از اعضای شورا به صورت ترکیبی در جلسه حاضر بودند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز تذکر های زیادی داده شد که برخی مربوط به مجلس شورای اسلامی و برخی مربوط به دولت و برخی مربوط به شهرداری تهران بود. از مهمترین  این تذکرها، تذکر به مجلس شورای اسلامی در خصوص نادیده گرفتن شوراها در تصویب عوارض است که می بایست پیگیری و حل شود.

وی ادامه داد: تذکر دیگری در خصوص ساختار شهرداری در معاونت ها داده شد که بر اساس قوانین اداری و استخدامی کشور برخی معاونت های شهرداری مصوبه سازمان امور اداری و استخدامی را ندارند و برخی معاونت ها تجمیع شدند در حالی که مصوبه شورای شهر را ندارند و لذا در این زمینه باید رسیدگی های لازم صورت گیرد. در این جلسه همچنین 15 پرونده پلاک ثبتی از حیث تشخیص باغ یا غیر باغ بدن نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به موضوع مصوبه اخیر مجلس گفت: بر اساس قوانین تصویب عوارض در شهر بر عهده شوراها است اما گویا در مصوبه قبلی مجلس شورای نگهبان با این موضوع مخالف بوده و ایرادی به مصوبه مجلس داشته به صورتی که شورای شهر را برای تصویب عوارض دخیل  ندانسته و لذا مصوبه به مجلس شورای اسلامی برگشت داده می شود و متاسفانه مجلس شورای اسلامی نیز بدون آنکه برداشت درستی از این امر داشته باشند بر نظر شورای نگهبان صحه گذاشتند. لذا باید با پیگیری های لازم  حقوق شوراها را  زنده کنیم.

محسن هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  آیا برای آزاد شدن اوراق مشارکت شهرداری تهران به بیمارستان های تامین اجتماعی تراکم فروشی صورت گرفته است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، برخی  از بیمارستان های تامین اجتماعی پایان کار ندارند و عوارض هم پرداخت نکرده اند. چون شهرداری به تامین اجتماعی بدهی دارد مبلغ عوارض و بدهی های در حال تهاتر است.

هاشمی افزود: برخی از این بمیارستان ها بسیار عظیم هستند نظیر بیمارستان میلاد و پایان کار ندارند و شاید در این ساخت و سازها تخلفاتی هم صورت گرفته باشد که برای اخذ پایان کار تمامی این موارد مورد بررسی قرار خواهند گرفت لذا برای دریافت پایان کار باید عوارض پرداخت کنند که این عوارض با بدهی های شهرداری تهران تهاتر می شود. استعلام اوراق مشارکت از تامین اجتماعی گرفته که آیا شهرداری بدهی به این سازمان دارد. این امر مشکل ما را رفع می کند لذا هیچ تراکم فروشی ای صورت نگرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز