عضو شورای عالی نظام پزشکی:

استامینوفن های موجود در بازارتایید شده هستند/ افزایش اخبار کذب درباره داروها از سوی فیک نیوزها

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۲۳:۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۰۹۶۷۶۱
استامینوفن های موجود در بازارتایید شده هستند/ افزایش اخبار کذب درباره داروها از سوی فیک نیوزها
یدالله سهرابی گفت: محصولات تولید شده از سوی شرکت های داروسازی زیر نظر مسئول فنی به شکل باکیفیت و با نظارت عالیه وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو تولید می شود. مردم هیچ نگرانی در این باره نداشته باشند.

 به گزارش برنا؛ به طور روزانه اخبار ضد و نقص متعدد در فضای مجازی دست به دست می شود. در ایام کرونا هم بر میزان اخبار ضد و نقص در زمینه‌های متعدد به ویژه روند درمان کرونا،  کیفیت و اثر بخشی برخی از داروها منتشر می‌شود. در این میان پیامی در فضای مجازی به این شرح دست به دست می شود: «قرص استامینوفن جدیدی وارد بازار شده که در زیر آن به صورت ریز نوشته شده"دگلوفین  یا   باکلوفن"به هیچ وجه  .....به هیچ وجه ......استفاده نکنید که ظرف مدت 72 ساعت صد در صد سبب مرگ می‌شود.» حال صحت و سقم این ادعا جای تامل دارد.

افزایش اخبار فیک نیوزها درباره کیفیت استامینوفن 

یدالله سهرابی، عضو شورای عالی نظام پزشکی در واکنش به خبری درباره کیفیت استامیوفن‌های موجود در داروخانه‌های کشور به خبرنگار برنا گفت: طی سال‌های اخیر به کررات این شایعه از سوی  فیک‌نیوزها منتشر  شده است.  

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: محصولات تولید شده از سوی شرکت‌های داروسازی زیرنظر مسئول فنی به شکل با کیفیت و با نظارت عالیه وزارت بهداشت، معاونت سازمان غذا و دارو تولید می‌شود. مردم هیچ نگرانی درباره کیفیت داروهای مورد تایید وزارت بهداشت نداشته باشند چون تمامی داروهای موجود در داروخانه‌ها تایید سازمان غذا و دارو را دارند.

او افزود: مردم نباید به اخبار فیک نیوز در فضای مجازی توجه کنند، بلکه باید اطلاعاتشان را از سایت‌های معتبر سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های علمی و تخصصی  و سازمان غذا و دارو اخذ کنند.

سهرابی تاکید کرد: مردم دقت کنند که منابع خبری یا فرد ارائه کننده اطلاعات باید از افراد شاخص و مورد تایید باشند در غیر این صورت هر گونه ادعایی کذب محض است. 

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز