دانستنی‌های کرونایی(۱۳)

قرنطینه کرونایی‌ها چقدر طول می‌کشد؟

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۰۸:۵۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۷۰۹۲
قرنطینه کرونایی‌ها چقدر طول می‌کشد؟
افراد در صورت ابتلا به کرونا یا هر گونه شک و شبهه در زمینه ابتلا به این بیماری باید در اسرع وقت قرنطینه شوند و زمان مورد نظر در رعایت نکات برای طی زمان انتقال را در اولویت قرار دهند. اما زمان قرنطینه چه مدت است؟

به گزارش برنا؛ فرد آلوده به ویروس کرونا ۲ تا ۳ روز قبل از آغاز علائم تا زمان منفی شدن تست ممکن است به عنوان ناقل ویروس به سایر افراد محسوب شود. در این صورت رعایت ماسک‌زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی و شناسایی افراد مرتبط با بیماران باعث کاهش ریسک انتقال این ویروس از افرادی که آلوده هستند اما علامت ندارند به سایر افراد می‌شود.

تا چند روز ناقل کرونا هستم؟

این‌گونه تصور می‌شود که در ابتدای بیماری و در هنگام شروع علائم (به‌ویژه سرفه و عطسه) احتمال انتقال ویروس به سایر افراد بیشتر است. هرچند افراد فاقد علامت نیز در صورتی‌ که در فاصله نزدیک با سایر افراد قرار بگیرند می‌توانند منجر به انتقال ویروس شوند. در حقیقت این افراد (افرادی که علامت ندارند یا ابتدای بیماری هستند) می‌توانند سبب گسترش بیماری شوند. زیرا احتمال کمتری دارد که خود را قرنطینه کنند. همچنین احتمال اینکه رفتارهایی را اتخاذ کنند که منجر به کاهش گسترش بیماری شود در این افراد کمتر است.

بیشتر افرادی که به ویروس کرونا آلوده بوده و دارای علامت هستند، معمولاً ۱۰ روز بعد از رفع علائم دیگر ناقل این بیماری محسوب نمی‌شوند. افرادی که نتیجه تست کرونای آنها مثبت بوده اما علامتی از این بیماری را تجربه نکرده‌اند، ۱۰ روز بعد از آزمایش دیگر ناقل محسوب نمی‌شوند اما در این زمینه استثناعاتی هم وجود دارد، از این رو برخی از کارشناسان هنوز ۱۴ روز قرنطینه را توصیه می‌کنند.

بهترین و علمی‌ترین روش برای اطمینان از اینکه فردی به ویروس کرونا آلوده نیست، این است که فرد به فاصله ۲۴ ساعت دو تست کرونا (از حلق یا بینی یا آب‌دهان) دهد. در صورت منفی شدن، فرد به ویروس آلوده نیست.

زمان لازم برای بهبودی بیماری کرونا چقدر است؟

بستگی به بیماری  دارد. به نظر می‌رسد افراد مبتلا به موارد خفیف طی یک تا دو هفته بهبود پیدا می کنند. هرچند در موارد شدید، زمان لازم برای بهبودی می‌تواند شش هفته یا بیشتر طول بکشد. برخی از افراد ممکن است مشکلات جسمی و روانی طولانی‌مدت را تجربه کنند. آ‌نها ممکن است به‌طور متناوب با گذشت زمان بهبود یابند. افراد مبتلا به کرونا  مشکلات مختلفی از جمله خستگی و مشکل در تمرکز تا اضطراب، ضعف عضلات و ادامه پیدا کردن تنگی نفس را تجربه می کنند.

بعد از چه مدت می‌توان در جامعه حضور پیدا کنم؟

به‌طور مشخص در این مورد اطلاعاتی در دسترس نیست. بر اساس جدیدترین تحقیقات، ممکن است افراد چند روز بعد از احساس بهبودی و بهتر شدن، هنوز به این ویروس آلوده بوده و ناقل باشند. هرچند این نتایج باید تایید شوند. تا آن زمان، حتی پس از گذشت ۱۰ روز از برطرف شدن کامل علائم، اگر نیاز به بیرون رفتن از منزل داشتید، حتما از ماسک استفاده کرده، حد ممکن از لمس سطوح خودداری کنید و فاصله اجتماعی (حداقل ۲ متر) را رعایت کنید.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز