رویدادهای اجتماعی در هفته ای که گذشت؛

منع ترددهای شبانه در تهران ادامه دارد/ اعلام نتایج وام ضروری بازنشستگان/توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های هلال احمر/رونمایی از لباس عروس شیشه‌ای

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۲۳:۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۰۹۷۵۱۲
منع ترددهای شبانه در تهران ادامه دارد/ اعلام نتایج وام ضروری بازنشستگان/توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های هلال احمر/رونمایی از لباس عروس شیشه‌ای
هفته گذشته با برقراری قوانین و محدودیت های شدید ویروس کرونا گویی دست بردار کشور ما نیست و همچنان در حال جولان است به اختصار به مرور برخی اخبار منتشر شده در هفته گذشته خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید19 در کشور به 989 هزار و 572 نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به  48هزار و 990نفر رسید.

او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را 688هزار و 54نفر اعلام کرد.

خبر خوب:جذب نیروی در واحدهای بهداشتی

درپی درخواست وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، محمدباقر نوبخت،رئیس سازمان برنامه و بودجه  با ارسال نامه‌ای خطاب به او نوشت: در خصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن وزارتخانه جهت راه‌اندازی طرح‌های قابل بهره‌برداری تا پایان دولت دوازدهم، به استحضار می‌رساند که با استناد به توضیحات ذیل جدول شماره 7 قانون بودجه سال 1399 کل کشور و ماده 18 ضوابط اجرایی آن، جذب و بکارگیری تعداد 30 هزارنفر نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای بهداشتی درمانی با اولویت تقویت شبکه بهداشت و اورژانس پیش بیمارستانی با رعایت قوانین و مقررات مربوط بلامانع است.

همچنین سیدکامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: با تامین مالی مجوز جذب 30 هزار نیروی انسانی جدید که بخش عمده‌ای از آنها در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه های اورژانس شروع به کار خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت همچنین یادآور شد: دفترچه آزمون برای بکارگیری تعداد7هزار نفر از محل مجوزهای قبلی در دی ماه سال جاری منتشر و آزمون استخدامی نیز در هفته آخر بهمن ماه برگزار می شود.

محدودیت های جدید

در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا به ریاست روحانی مقرر شد از روز شنبه 15 آذرماه محدودیت‌ها در شهرهایی که از ابتدای آذرماه از وضعیت قرمز به نارنجی رسیده‌اند، مطابق وضعیت نارنجی در طرح جامع مقابله با کرونا اعمال شود.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: در شهرهای دارای وضعیت قرمز، به مدت یک هفته دیگر همان محدودیت‌های سطح هشدار 3 مجددا ادامه خواهد یافت.

او افزود: تهران نیز از روز شنبه در وضعیت نارنجی خواهد بود.

رئیسی تصریح کرد: 160 شهر با وضع قرمز به 64 شهر کاهش یافته و محدودیت ها در این 64 شهر یک هفته دیگر ادامه می یابد.

در شهرهای نارنجی گروه‌های شغلی 3 و 4 ممنوعیت فعالیت دارند و مراکز تجمعی و مشاغل شامل پاساژهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی تعطیل هستند و بقیه مشاغل باز هستند، همچنین حداکثر تا یک دوم کارکنان در محل کار حاضر خواهند شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت تردد بین شهری وجود دارد و پیشنهاد شده است که ممنوعیت تردد شبانه که پیش از این در شهرهای قرمز اعمال می‌شد در شهرهای نارنجی هم اعمال شود و این پیشنهاد در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی خواهد شد.

توزیع هفته: واکسن آنفلوانزا

علیرضا عسکری، سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از توزیع واکسن آنلوانزا در بیمارستان های هلال احمر خبر داد و گفت: این واکسن (واکسی گریپ) ساخت فرانسه است و در داروخانه مرکزی هلال احمر واقع در خیابان طالقانی و داروخانه مرکزی شماره 2 هلال احمر واقع در تهرانپارس توزیع می شود.

او ادامه داد: برابر مقررات برای دریافت واکسن آنفلوآنزا از داروخانه مرکزی هلال احمر همراه داشتن کارت ملی لازم و ضروری است.

سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با آنفلوآنزا در فصل سرما، لازم است افراد به ویژه کودکان، بیماران و سالمندان واکسن آنفلوآنزا را با تجویز پزشک تزریق کنند.

نشست هفته: نخستین دریافت کنندگان واکسن کرونا

مقامات بهداشتی آمریکا هفته آینده جلسه اضطراری برگزار خواهند کرد تا این موضوع را بررسی کنند که واکسن کروناویروس که هنوز تایید قطعی نشده، ابتدا به متخصصان مراقبت های بهداشتی و افرادی که در مراکز مراقبت‌های طولانی مدت حضور دارند، تزریق شود.

در این نشست این موضوع مطرح می شود که سازمان غذا و داروی آمریکا ممکن است به مرحله تایید توزیع واکسن کروناویروس دست‌کم به افرادی که بیشتر آسیب پذیر هستند، نزدیک باشد.

نامگذاری هفته: خیابان فخری زاده

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ارائه طرح دو فوریتی خیابان صنایع منطقه یک جنب وزارت دفاع را به نام شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و صنایع دفاعی کشورمان نامگذاری کردند.

رونمایی هفته:لباس عروس مخدری

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: روز دوشنبه 10 یک باند در تهران دستگیر شد که با لباس عروس قصد انتقال ماده مخدر شیشه به کشورهای اروپایی را داشتند.

او افزود: با اشراف و تسلطی که بر این حوزه وجود داشت ماده مایع شیشه ای که این لباس عروس به آن آغشته شده بود توسط مامورین مبارزه با موادمخدر کشف شد. خود این لباس بسیار گران قیمت است و حدود یک و نیم کیلوگرم شیشه از این لباس استخراج شده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این لباس در لحظه خروج از کشور توقیف شد و در یک ماموریت ویژه توسط مامورین انتظامی متخلفین آن ها دستگیر شدند.

هشدار هفته: وقوع سیل

هفته گذشته سازمان هواشناسی بارها در خصوص ورود سامانه های بارشی به کشور خبر داد که احتمال وقوع سیل در برخی مناطق را در پی داشت همچنین در استان خوزستان، حجم بالای بارندگی ها موجب آبگرفتگی معابر شده و افراد بسیاری را گرفتار کرد.

نتایج هفته: وام ضروری بازنشستگان

محمود مرتضایی فرد، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به مشخص شدن نتایج ثبت نام وام ضروری 10 میلیون تومانی این صندوق گفت: نتایج مرحله نخست ثبت نام وام ضروری که 30 آبان ماه مهلت ثبت نام آنلاین آن به اتمام رسیده بود، مشخص شده و 129 هزار و 750 نفر واجد شرایط دریافت این تسهیلات شدند.

مرتضایی فرد با بیان اینکه «نتایج و اسامی واجدان شرایط از 10 آذرماه در سایت اصلی صندوق بازنشستگی قابل مشاهده است» گفت: اسامی واجدین شرایط در سایت صندوق به نشانیcspf.ir قرار گرفته و افراد می توانند با شماره دفترکل بازنشستگی، کد ملی و شماره حساب بانک صادرات که از آن حقوق بازنشستگی دریافت می کنند، نتایج اعلامی را مشاهده کنند.

تداوم هفته: منع تردد شبانه

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران  با تاکید بر شرایط ناپایدار و شکننده استان تهران در خصوص بیماری کرونا گفت: تهران از روز شنبه در وضعیت نارنجی است اما برخی محدودیت ها همچون جلوگیری از برگزاری مراسم آئینی و محدودیت حضور کارمندان در ادارات و همچنین منع تردد شبانه ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز