هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است/ کیفیت نامطلوب تداوم دارد

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۰۹:۴۴:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۷۶۶۱
هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است/ کیفیت نامطلوب تداوم دارد
شاخص کیفیت هوای تهران هم اکنون بر روی عدد 126 قرار دارد و هوا برای گروه های حساس جامعه ناسالم است.

به گزارش برنا؛ بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین شاخص کیفیت هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۱۲۶ قرار دارد و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است. این در حالی است که میانگین شاخص در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۴۶ قرار داشت و هوای تهران در آستانه آلودگی برای همه گروه‌های جامعه بود. 

در چنین شرایطی افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات روز پنج‌شنبه (۱۳ آذر ۹۹) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم قرار خواهد گرفت که ناشی ازعدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. 

در طی روز با حاکمیت جو پایدار شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. با افزایش نسبی تندی باد در اواخر وقت پنج‌شنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، بااین‌وجود پیش‌بینی می‌شود هم‌زمان با افزایش ترافیک شبانگاهی، کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. 

با برقراری پایداری جوی وعدم وزش باد مؤثر در صبح روز جمعه (۱۴ آذر ۹۹) احتمال می‌رود در مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق سبب کاهش کیفیت هوا گردد. تداوم این شرایط جوی در طی روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد؛ بنابراین در ساعات پایانی جمعه برغلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده خواهد شد و به‌تبع آن پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

نظر شما