دست متصرفان از اراضی ملی رودبار کوتاه شد

۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۲:۰۴:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۸۰۷۶
دست متصرفان از اراضی ملی رودبار کوتاه شد
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزدرای جنوب کرمان گفت: 43 هکتار از اراضی ملی شهرستان رودبار جنوب از دست متصرفان خارج شده است.

 

به گزارش برنا؛ امیرافضلی، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به  این که  ۴۳ هکتار از اراضی ملی روستای سعدآباد بخش مرکزی شهرستان رودبارجنوب چندی پیش به دست  افراد سودجو  تصرف شده بود گفت: نیرو‌های پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبارجنوب با همکاری نیروی انتظامی شهرستان رودبار اراضی ملی را از دست متصرفان خارج و به دولت باز گردانده اند.

او افزود: برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی ادامه داد.

امیر افضلی با اشاره به اینکه هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد بیان کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با "شماره ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

نظر شما