معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران خبر داد:

اعطای بیش از ۳۸میلیارد تومان وام برای خودکفایی زنان سرپرست خانوار

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۱:۴۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۹۸۴۹۵
اعطای بیش از ۳۸میلیارد تومان وام برای خودکفایی زنان سرپرست خانوار
رضایی از ایجاد هزار و ۴۲۰ شغل ویژه زنان سرپرست خانوار در استان مازندران خبر داد و گفت: امسال ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به این افراد پرداخت‌شده است.

به گزارش برنا؛ سید علی‌اصغر رضایی، با اعلام اینکه 16 هزار سرپرست خانوار زیر 50 سال تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند از ایجاد 3400 شغل از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد هزار و 420 شغل مربوط به زنان سرپرست خانوار بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران افزود: تاکنون  116 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به این افراد پرداخت‌شده است که 38 میلیارد و 400 میلیون تومان آن مربوط به اشتغال زنان بوده است.

او به برگزاری دوره‌های آموزشی کسب‌وکار در قالب آموزش کارآفرینی و مهارتی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای  اشاره کرد و ادامه داد: این آموزش‌ها برای کسانی است که تصمیم گرفته‌اند وارد برنامه اشتغال و کسب‌وکار شوند، برگزار می‌شود و پس از بهره‌مندی از تسهیلات بانکی تا چهار سال  مورد بازرسی کارشناسان فنی قرار می‌گیرند.

 رضایی به طرح کمیته امداد با عنوان راهبران شغلی اشاره کرد و گفت: این طرح موجب اثربخشی بیشتر اعطای تسهیلات اشتغال و پایداری مشاغل ایجادشده برای مددجویان می‌شود. 

او تأکید کرد: در طرح راهبران شغلی، فردی که از او با نام هدایتگر و راهبر شغلی یاد می‌شود در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی مشغول فعالیت است که پس از تائید صلاحیت زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود. 

رضایی تصریح کرد: در طرح راهبری شغلی، مددجو پس از دریافت تسهیلات زیر نظر راهبر شغلی اقدام به تولید محصول خواهد کرد و به‌نوعی به ‌عنوان زیرمجموعه فرد کارآفرین مشغول فعالیت خواهد شد و از مزیت‌های این طرح تضمین خرید محصول تولیدی مددجو توسط راهبر شغلی است و مددجو دغدغه بازاریابی و فروش محصول خود را نخواهد داشت.

او ادامه داد: این همکاری به این معناست که کمیته امداد از این ‌پس در برخی عرصه‌های اقتصادی که مددجویان خواهان دریافت تسهیلات و ایجاد شغل هستند، آنان را به کارآفرین معرفی می‌کند و راهبر شغلی همه مراحل ایجاد اشتغال برای یک مددجو ازجمله استعداد سنجی، مشاوره، انتخاب طرح، پیگیری وصول و پرداخت تسهیلات، اجرای طرح و درنهایت بازاریابی محصولات را بر عهده می‌گیرد.

رضایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 59 راهبر شغلی با کمیته امداد مازندران همکاری دارند، ادامه داد: این راهبران شغلی کار هدایت شغلی 1259 نفر  از مددجویان این نهاد را در زمینه‌های مختلف به عهده‌دارند. 

او ضمن اشاره به سامانه فروش محصولات تولیدی مجریان طرح‌های اشتغال در بستر الکترونیک در قالب سایت ekala.ir که کمیته امداد کشور آن را راه اندازی کرده، گفت: همچنین سایت onshim.ir در کمیته امداد مازندران برای فروش محصولات تولیدی مددجویان استان راه اندازی شده است.

رضایی راه‌حل تأثیرگذار در این شرایط کرونایی را تغییر مسیر طرح‌ها برشمرد که باید به سمت طرح‌هایی رود که شرایط بازار برای آن‌ها فراهم است .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران همچنین اعلام کرد که 5 تا 10 میلیون تومان وام کم‌بهره به زنان سرپرست خانوار برای جبران خسارت ناشی از کرونا اعطاشده است و مشاغلی که بیشتر متضرر شدند 20 تا 30 میلیون تومان وام دریافت کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز