وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

پیشنهاد افرایش ۴۰ درصدی بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت/ بودجه بهزیستی ۲۶ درصد رشد داشته است

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۴:۳۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۹۸۶۷۴
پیشنهاد افرایش ۴۰ درصدی بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت/ بودجه بهزیستی ۲۶ درصد رشد داشته است
محمد شریعتمداری گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ برای اجرای قانون افراد دارای معلولیت شاهد رشد ۴۰ درصد بودجه هستیم و امیدواریم در مجلس شورای اسلامی این رقم را حفظ کنیم.

به گزارش برنا؛ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت گفت: از همه افراد دارای معلولیتی که با ارائه خلاقیت‌ها و ابتکارات خود افراد به ظاهر سالم و کامل را به چالش می‌کشند و توانایی‌هایی خود را در عرصه های گوناگون به رخ می‌کشند و نشان می‌د‌هند که نداشتن یک عضو نقص نیست، باید تقدیر و تشکر کرد.

او افزود: این افراد نشان دادند که توانایی در داشتن اجزای کامل بدن نیست بلکه توانایی در اراده و خواستن است و آنهایی که بخواهند می‌توانند نه تنها در رفع مشکلات خودشان بلکه خانواده‌شان تلاش کنند و برای جامعه مفید باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امروز موفق شدیم از دومین نمایشگاه ملی تولید محصولات فرهنگی افراد دارای معلولیت بازدید کنیم. از این خلاقیت، ابتکار و نوآوری در تابلوهایی که افراد دارای معلولایت‌های جسمی، حرکتی و ذهنی ساختند، حیرت می کنیم.

شریعتمداری در ادامه گفت: این نقاشی‌ها دارای پیام‌های بسیار مهمی برای همه است و امیدوارم با امکان بازدید مجازی که از این نمایشگاه فراهم شده است همه افراد دیدن کنند.

او ادامه داد: هنر یکی از مهمترین ابزارهایی است که برای کاهش آلام در جامعه بشری شناخته شده است و نه تنها برای افراد دارای معلولیت بلکه برای همه افراد از هنر به عنوان یک امکان ارزشمند بهره‌می‌گیرند و حتی در جامعه معلولان، هنر به عنوان یک ابزار برای درمان شناخته شده است و امیدواریم سازمان بهزیستی بتواند از این ابزار بسیار ارزشمند و تا حدودی مقدس در جهت درمان استفاده بهتری کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ما قانون ارزشمندی درباره افراد دارای معلولیت داریم طبیعتا انتظار اینکه همه این قانون ظرف یکسال به اجرا در آید انتظار معقولی نیست اما همانطور که می‌دانید در سیاست‌های کلی تدوین بودجه سال جاری‌، فروش یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت و همچنین احتمال فروش یک میلیون بشکه در بازارهای خارجی و فروش سبد نفت در داخل بودجه پیش‌بینی شده است و این بخش قرار است صرف توسعه و توانمندسازی شود اما حتما افراد دارای معلولیت یکی از بخش‌های هدف این بخش از بودجه است.

او افزود: طبیعتا امیدواریم با توجه به رویکرد دولت در تنظیم بودجه سالیانه، حق و سهم مجموعه معلولان به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند و در سال ۱۴۰۰ رشد خوبی را شاهد باشیم.

شریعتمداری اظهار کرد: طی سال های ۹۸ و ۹۹ ، هزار و ۱۰۰ و هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون افراد دارای معلولیت اختصاص پیدا کرده بود که رقم کامل و جامعی نیست اما توانستیم بخشی از اهداف قانون گذار را محقق کنیم اما در بودجه سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۴۰ درصد بودجه هستیم و امیدواریم بتوانیم در مجلس شورای اسلامی این رقم را حفظ کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: بودجه سازمان هم بالغ بر ۲۶ درصد رشد داشته و می‌تواند کمک کننده باشد. امیدواریم رویکرد مجلس و دولت روند رو به رشد و قابل ملاحظه‌ای برای بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت باشد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز