کشف فرار مالیاتی ۲ هزار میلیاردی

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۲۰:۰۲:۰۲
کد خبر: ۱۰۹۸۷۲۲
کشف فرار مالیاتی ۲ هزار میلیاردی
فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی 5 متهم که با خرید زمین های مرغوب و تجاری شهر به قیمت پایین بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال بدون پرداخت هیچ گونه مالیاتی درآمد نامشروع کسب کرده بودند، خبر داد.

به گزارش برنا؛ سردار"رحیم جهانبخش" با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی از فعالیت چند بنگاه معاملاتی که اقدام به اخلال در نظام اقتصادی می کنند، مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با بررسی های کارشناسی مطلع شدند، 5 نفر از بنگاه های معاملاتی در شمال شهر زنجان اقدام به خرید زمین های مرغوب با قیمت پایین کرده و با معاملات صوری هیچ گونه مالیاتی را پرداخت نکرده اند.

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی با بررسی های کارشناسانه دریافتند، این 5 نفر بیش از 45 قطعه زمین مسکونی در قسمت های مرغوب و تجاری شهر را با قیمت های پایین خریداری کردند، گفت: تراکنش های مالی این افراد بیش از 2 هزار میلیارد ریال ثبت شده که با معاملات صوری هیچ مبلغی را بابت مالیات پرداخت نکرده اند.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه این افراد با تشکیل پرونده به اداره مالیاتی معرفی شدند، تصریح کرد: پرونده دیگری هم با موضوع اخلال در نظام اقتصادی برای این 5 متهم تشکیل و با دستور قضائی، املاک این افراد توقیف و پرونده در حال رسیدگی است.

نظر شما