سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

۵۱ درصد مبتلایان کرونا در مهمانی ها مبتلا شده اند/۴۴ هزار خودرو در مبادی شهرها جریمه شدند/۱۶ میلیون واکسن کرونا رزرو شده است

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۲۲:۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۹۸۸۳۷
۵۱ درصد مبتلایان کرونا در مهمانی ها مبتلا شده اند/۴۴ هزار خودرو در مبادی شهرها جریمه شدند/۱۶ میلیون واکسن کرونا رزرو شده است
علیرضا رئیسی گفت: 51 درصد مبتلایان کرونا در مهمانی ها مبتلا شده اند و باید شهروندان فعلا از دورهمی ها خودداری کنند.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در برنامه گفت و گوی ویژه شبکه دو گفت: 51 درصد مبتلایان کرونا در مهمانی ها مبتلا شده اند و باید شهروندان فعلا از دورهمی ها خودداری کنند. در دو هفته اخیر 44 هزار خودرو در مبادی شهرها جریمه شدند.

او افزود: 30 هزار خودرو توسط دوربین ها جریمه شده اند و 14 هزار خودرو نیز به صورت دستی جریمه شده اند. امروز دو مصوبه در ستاد مطرح شد. مصوبه اول منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای نارنجی علاوه بر شهرهای قرمز است. این محدودیت قبلا در شهرهای قرمز اعمال شده بود، اما برای شهرهای در وضعیت نارنجی کرونا هم منع تردد شبانه مصوب شد. یعنی در ۲۷۸ شهری که نارنجی هستند، منع تردد شبانه اعمال می شود و با توجه به قید جمعیتی که گذاشته شده، این مصوبه اجرایی می شود.

این مقام مسئول در ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تولید واکسن کرونا گفت: ما در دو مسیر به دنبال تهیه واکسن کرونا هستیم. دو شرکت دانش بنیان در داخل کشور در حال کار بر روی واکسن هستند اما امری زمان بر است و باید آزمایشات مختلف بر روی آن ها انجام شود. همچنین در همکاری که با سازمان بهداشت جهانی داریم، در صورت موفقیت واکسن کرونا تعداد 16 میلیون واکسن دریافت خواهیم کرد و این تعداد رزرو شده است.

رئیسی تصریح کرد: امروز بر اساس بررسی‌ ها و اثرات مصوبات ستاد ملی و پیش‌بینی که سازمان‌های جهانی در مورد روند بیماری، مرگ و میر و بستری کرونایی داشتند، این پیش بینی‌ها درست از آب در نیامد. آنها پیش‌بینی کرده بوند با ادامه روند یک ماه قبل کشور، روند مرگ و میر به بالای هزار مرگ در سطح کشور برسد و خوشبختانه با رعایت پروتکل‌ها این روند کند شد و مرگ و میر به زیر ۴۰۰ رسید و این موضوع نشان داد مداخلات به موقع و موثر با همکاری مردم و دستگاه ها، تاثیرات خوبی می تواند داشته باشد.

او افزود: در یک ماه گذشته میزان رعایت شیوه نامه‌ها به بالای ۸۵ درصد رسیده است و نویدبخش این است که ما در کنترل اپیدمی می‌توانیم موفق باشیم. بر همین اساس از ۱۶۰ شهر قرمز کرونا امروز ۶۴ شهر در این وضعیت باقی مانده و ۲۷۸ شهر به وضعیت نارنجی و ۱۰۶ شهر به وضعیت زرد رسیده اند. در ایالات متحده، مرگ و میر در حال افزایش است و از ۲۸۰۰ مرگ عبور کردند، خیز دوم نسبت به خیز اول در انگلیس شدیدتر است و ۵۰۰ تا ۶۰۰ مرگ را تجربه می‌کنند و در آلمان موج دوم بیماری خیلی شدیدتر است و مرگ بیش از ۴۲۰ نفر بوده در حالی که جمعیت مشابهی با ایران دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پیش بینی می‌شد ما در نیمه آذرماه مرگ و میر بیش از یک هزار مورد داشته باشیم اما خوشبختانه با همت مردم پیش بینی درباره ایران محقق نشد، اما پیش بینی‌های برای سایر کشور‌ها محقق شد.ما سه موج را در کشور سپری کردیم و موج سوم بیماری کرونا در کشور نزولی است و این نشان می‌ دهد رعایت پروتکل‌ها چقدر موثر است.

رئیسی خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌ها در ایران، در تاریخ های ۵، ۱۴ آبان و یک آذر ماه بود و این اعمال محدودیت‌ ها خیز بلند بیماری را متوقف کرد و امروز روند نزولی شده است. در استان‌های اردبیل، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران روند بیماری صعودی بوده و این روند صعودی در استان‌های شمالی مربوط به سفر‌های ۴ هفته پیش مردم به این استان هاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز