شهردار منطقه ۱۹ مطرح کرد:

شاداب سازی بافت های قدیمی جنوب شهر اولویت اصلی در طرح کوچه دوستی

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۰۹:۳۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۹۰۲۸
شاداب سازی بافت های قدیمی جنوب شهر اولویت اصلی در طرح کوچه دوستی
شهردار منطقه 19 از آغاز اجرای طرح کوچه دوستی در این منطقه در راستای گسترش ﺗﻌﺎﻣﻼت اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ و جلب ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻓﻌﺎل ﻃﯿﻒ ﻫﺎى ﻣﺨﺘﻠﻒ اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ و ﻓﺮﻫﻨﮕﻰ ﺷﻬﺮوﻧﺪان در شهر خبر داد.

به گزارش برنا؛ علی توکلی با اشاره به اجرای مراحل اولیه این طرح با رویکرد افزایش مشارکت پذیری شهروندان در امور محله و تحقق شعار تهران شهری برای همه گفت: اﯾﺠﺎد امید وﺣﺲ ﺗﻌﻠﻖ ﻣﺤﻠﻪ اى در ﺷﻬﺮوﻧﺪان، ﺳﺮزﻧﺪﮔﻰ و ﻧﺸﺎط در اﺳﺘﻘﺒﺎل از ﺗﻬﺮان 1400 و ﻫﻮﯾﺖ ﺑﺨﺸﻰ ﺑﻪ ﮐﻮﭼﻪ ﻫﺎ به ﻣﺜﺎﺑﻪ اداﻣﻪ ﺣﯿﺎط ﺧﺎﻧ ﻪﻫﺎ از دیگر اهداف طرح کوچه دوستی هستند.

ضمن اینکه این طرح می تواند تأثیر بسزایی در ارﺗﻘﺎء ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻫﺎى ﻫﻨﺮى ﺳﺎﮐﻨﯿﻦ ﻣﺤﻠﻪ، ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزى زﻧﺎن و دﺧﺘﺮان ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ و توسعه ﺗﻌﺎﻣلات  اجتماعی در ﻣﻨﻄﻘﻪ داشته باشد.

به گفته او در طرح کوچه دوستی ﻓﻀﺎﻫﺎى عمومی ﺷﻬﺮى با درک ﺗﻔﺎوت ﻧﯿﺎزﻫﺎ طراحی می شود تا زمینه ﺣﻀﻮر ﺑﺮاﺑﺮ و رﺷﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ در اﺑﻌﺎد ﻣﺨﺘﻠﻒ زﻧﺪﮔﻰ اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ برای زنان فراهم شود.

در همین راستا نیز با خلق آثار هنری توسط زنان در محیط‌های شهری، ضمن ایجاد و توسعه زیبایی بصری برای شهروندان، زمینه ارتقای تعلق محله‌ای، تقویت هویت مکانی و دلبستگی به مکان برای شهروندان ایجاد خواهد شد.

شهردار منطقه اولویت اجرای این طرح را در محلات دارای بافت قدیمی با هدف زیبا و شاداب سازی این محلات اعلام و اظهار کرد: در گام نخست با توجه به معیارهای این طرح، کوچه «اژدر سرابی» در محله نعمت آباد انتخاب و جهت بررسی و تأیید نهایی به اداره کل امور بانوان شهرداری تهران معرفی شده است.

توکلی ادامه داد: کوچه پیشنهادی پس از تأیید، وارد فاز فراخوان و اطلاع رسانی عمومی در محله در قالب کسب نظرات و ایده های هنرمندان و شهروندان آن محله توسط تسهیل گر اجتماعی می شود . در نهایت نیز بهترین طرح های پیشنهادی پس از تأیید اداره کل امور بانوان، از سوی اداره زیباسازی منطقه براساس شیوه نامه اجرایی پالت رنگی شهر تهران پیاده خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز