حسینی میلانی:

سازمان محیط زیست درباره وضعیت نوع سوخت مصرفی کانون‌های آلاینده به شورا گزارش دهد

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۱۰:۵۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۹۰۶۲
سازمان محیط زیست درباره وضعیت نوع سوخت مصرفی کانون‌های آلاینده به شورا گزارش دهد
رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران با توجه به اصل تقدم رعایت حقوق عامه نسبت به اعلام اطلاعات پایش آنلاین یا اندازه‌گیری‌های موردی از صنایع بزرگ، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های واقع در حریم تهران اقدام و درباره وضعیت نوع سوخت مصرفی کانون‌های آلاینده مذکور گزارش جامعی را در اسرع وقت به شورای شهر تهران ارائه کند.

به گزارش برنا؛ سید آرش حسینی میلانی، رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۶ آذر، روز دانشجو را به تمامی دانشجویان تبریک می‌گویم. ۱۶ آذر واقعه مهمی در تاریخ مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی در تاریخ معاصر ایران بوده است.

او با گرامی داشتن روز جهانی خاک در ۱۴ آذر اظهار داشت: این روز باید در تقویم شهرداری تهران گرامی داشته شود. درختان و فضاهای سبز از بستر خاک تغذیه می‌شوند اما متاسفانه آنها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند به ویژه در معابر و خیابان‌ها.

به گفته این عضو شورای شهر، هنوز گزارش دقیق و جامعی در مورد وضعیت خاک معابر شهری نداریم. کمپین جمع‌آوری ته‌سیگار که چندی قبل برگزار شد، نشان داد وضعیت خاک در برخی از معابر اصلی شهر مناسب نیست.

حسینی میلانی در ادامه، در تذکری به اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران تصریح کرد: بر اساس آخرین نتایج سیاهه انتشار، سهم صنایع و نیروگاه‌ها در آلودگی شهر تهران ۳۴ درصد است. متاسفانه در روز شنبه ۸ آذر براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از صبح این روز، غلظت میزان دی‌اکسید گوگرد در مناطق ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ به شدت افزایش یافت؛ به گونه‌ای که بر اساس گزارش ایستگاه شادآباد در منطقه ۱۸، میزان آلودگی این آلاینده به ۱۷۰ پی پی ام رسیده بود‌. جهت باد در ساعت شدت غلظت به سمت جنوب و جنوب غربی تهران بوده است.

او ادامه داد: با توجه به سابقه مصرف مازوت و گازوئیل در نیروگاه‌ها و صنایع اطراف تهران، به اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران تذکر می‌دهم با توجه به اصل تقدم رعایت حقوق عامه نسبت به اعلام اطلاعات پایش آنلاین یا اندازه‌گیری‌های موردی از صنایع بزرگ، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های واقع در حریم تهران اقدام و درباره وضعیت نوع سوخت مصرفی کانون‌های آلاینده مذکور گزارش جامعی را در اسرع وقت به شورای شهر تهران ارائه کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز