معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر:

سیل بوشهر ۷ منزل مسکونی را تخریب کرد/اعزام ۳۵ تیم امدادی به مناطق سیل زده فارس و بوشهر

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۱۲:۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۹۱۴۷
سیل بوشهر ۷ منزل مسکونی را تخریب کرد/اعزام ۳۵ تیم امدادی به مناطق سیل زده فارس و بوشهر
بارندگی شدید در مناطق جنوبی کشور منجر به آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در برخی شهرها شد.

به گزارش برنا؛ هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بارش باران در استان های جنوبی کشور با شدت بسیار این بار نیز مورد توجه قرار نگرفت و تا این لحظه 9 شهرستان در استان های جنوبی کشور درگیر سیلاب شده اند و هر لحظه بر شدت آبگرفتگی ها در استان های جنوبی کشور افزوده می شود و به دنبال آن نیز 5 استان دیگر کشور به حالت آماده باش درآمدند.

محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: با توجه به بارندگی های شدید در جنوب کشور، در حال حاضر دو استان بوشهر و فارس، درگیر آب گرفتگی معابر در مناطق شهری و روستایی هستند.

او در خصوص مناطق درگیر در سیل افزود: در استان فارس 6 شهرستان و در استان بوشهر 3 شهرستان، درگیر آب گرفتگی و سیل هستند. 35 تیم در حال حاضر در حال امدادرسانی به مناطق شهری و روستایی در این استان هستند. 15 تیم در استان فارس و 20 تیم در استان بوشهر مستقر شده اند و در حال امدادرسانی هستند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: 145 نیروی امداد و نجات در حال ارزیابی اولیه منطقه و امدادرسانی هستند. علاوه بر این دو استان، خوزستان، هرمزگان و کرمان به حالت آماده باش درآمدند تا در صورت نیاز نیروهای خود را به مناطق سیل زده اعزام کنند تا امدادرسانی با قوت بیشتری انجام شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور تصریح کرد: گزارشات اولیه حاکی از تخریب 7 منزل مسکونی در استان بوشهر است که بلافاصله تیم ها به منطقه خسارت دیده اعزام شدند. سایر استان ها نیز نیروهای خود را در حالت آماده قرار داده اند تا در صورت تداوم سیل و بحرانی شدن وضعیت نیروها به منطقه اعزام شوند. تا این لحظه این سیلاب تلفات جانی و مصدوم نداشته است.

او در خصوص تلفات احتمالی این حوادث افزود: در حال حاضر یک خانم مفقود شده که دو تیم تجسس برای یافتن فرد مفقودی به محل اعزام شده‌اند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز