معصومه ابتکار:

استارتاپی ویژه کارآفرینی دختران دانشجو راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۱۲:۴۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۹۱۸۲
استارتاپی ویژه کارآفرینی دختران دانشجو راه‌اندازی می‌شود
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: استارتاپی در زمینه کارآفرینی و اشتغال دختران دانشجو در دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش برنا؛ معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست واکاوی تجربه زیسته دختران دانشجو که به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده استارتاپ های خاص دختران دانشجو در سطح دانشگاه ها راه اندازی می کنیم تا از مهارت و خلاقیت آنها برای پیوند به بازار کار در سال های آینده استفاده کنیم.

او افزود: در این بخش نیاز است هماهنگی های بین بخشی لازم انجام شود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین گفت: برنامه ریزی شده تا امسال گنگره بزرگداشت ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده با همکاری بنیاد شهدا و امور ایثارگران برگزار شود. بیش از هشت هزار شهید زن در کشور به ثبت رسیده است که کمتر از آنها نامی در بزرگداشت ها و کوچه ها می بینیم.

ابتکار همچنین در خصوص راهبرد افزایش فعالیت دانشجویان دختر، گفت: باید تلاش کنیم زنان و دختران همپای مردان از فرصت ها و ظرفیت های کشور استفاده کنند، در این زمینه سال گذشته شاخص هایی تدوین و به استان ها، دانشگاهیان و صاحب نظران اعلام شد البته بخشی از این شاخص ها نیازمند مشارکت مردم و جوانان است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در این نشست که به همت جهاد دانشگاهی برگزار شد درمورد حضور زنان در عرصه آموزش عالی کشور تاکید کرد: وضعیت زنان از نظر کمی در آموزش عالی مناسب است، ۳۰ درصد اساتید دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند و در عرصه های مختلف نقش آنها برجسته است.

او همچنین درمورد برگزاری جشنواره هایی برای بزرگداشت زنان ایرانی در عرصه علم گفت: جشنواره زن و علم با عنوان جایزه مریم میرزاخانی هر ساله برگزار می شود و امسال پیش بینی شده جایزه پروانه فرزانه در بخش زیست پزشکی همزمان با جایزه زن در علم و مریم میرزاخانی این جایزه اهدا می شود.

معاون رییس جمهوری به برگزاری نمایشگاه های عرضه صنایع دستی و تولیدات دختران دانشجو اشاره کرد و گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم، تحقق سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بخش خانواده، تحقق قانون برنامه ششم توسعه شامل ماده ۱۰۱ (عدالت جنسیتی) و ماده ۱۰۲ (تحکیم خانواده) اقدامات مشترکی مانند تدوین شاخص های عدالتی و جنسیتی و ابلاغ آن توسط ستاد ملی زن و خانواده انجام شده است.

ابتکار با بیان این که یکی از مسایل مهم خانواده، مهارت های ارتباطی است که از سواد ارتباطی در مدارس و دانشگاه ها باید آغاز شود، تصریح کرد: در این میان چگونه حرف زدن،‌ چگونه شنیدن و به خصوص ارتباط بین نسلی بسیار مهم است زیرا اگر به شکاف بین نسلی پرداخته نشود آثار زیادی به جامعه وارد می کند.

او ادامه داد: هدف ما استحکام و اهمیت خانواده است که در این راستا پادکست های رادیو نسل و خانواده ارایه شده است که چرایی و چگونگی ارتباط با نسل جوان  در آنها توضیح داده شده و نیاز است این پاکدست ها با نظارت دانشجویی گره بخورد و گفت و گوی بین نسلی با یکدیگر داشته باشیم و دانشجویان نظرات خود را در مورد محتوا پاکدست ارایه کنند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: نیاز است درمورد مسایل جوانان بویژه دختران به درک متقابل برسیم، جوانان ایرانی بسیار به ازدواج  علاقه مند هستند اما احساس می کنند که احتمال دارد ازدواج برای آنها محدودیت ایجاد کند بنابراین نیاز است فرهنگ سازی شود که ازدواج محدودیت ایجاد نمی کند و در این امر مقدس دو نفر به یک هم افزایی برسند.

ابتکار ادامه داد: به طور کلی تعادل و تعامل بین مسوولیت های اجتماعی خانوادگی اهمیت بسیار زیادی دارد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در این نشست به حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه اشاره و تاکید کرد: در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن زنان هیچ گاه از اهداف خود عقب نشینی نکردند و امام خمینی (ره)   مسیر را برای ورود آنها به عرصه های مختلف باز کردند.

ابتکار ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب همه افراد انقلابی مثل امام راحل فکر نمی کردند و در بسیاری زمینه ها به مرحله عمل که رسیدند مثل تفکر خود عمل نکردند. به عنوان مثال در دانشگاه تهران بین زنان و مردان دیوار کشیدند که به محض اطلاع به امام خمینی، ایشان دستور دادندکه دیوارها را از بین ببرند.

او یادآور شد: تفکر امام(ره) پیشرو و مترقی بود و کمال انسانی زن را در تحولات فکری و اخلاقی جامعه در نظر می گرفتند، همچنین به زنان دیدگاه مبارز داشتند که باعث شد آنها به غیر از نقش زنانگی خود ماهیت دیگری نیز در خود ببینند و در دوران دفاع مقدس بسیار مشارکت داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز