سرکلانتر نهم پایتخت:

تلفن همراه خود را به دیگران ندهید/دستگیری سارق بین المللی در تهران

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۰۵:۰۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۹۹۱۹۲
تلفن همراه خود را به دیگران ندهید/دستگیری سارق بین المللی در تهران
سرهنگ امید بهمنیاری از دستگیری متهمی که با سواستفاده از اعتماد مردم اقدام به سرقت می کرد، خبر داد.

به گزارش برنا؛ بارها مشاهده شده است که افرادی در کنار خیابان به هر نحوی از ما کمک می خواهند اما کم تر کسی به آن ها کمک می کند که شاید یکی از علت های آن شیوه های جدید اقدامات مجرمانه است. مجرمین این روزها با پشت سرگذاشتن تمامی خطوط قرمز، امنیت روانی جامعه را به شدت خدشه دار کرده اند و علاوه بر ناامن کردن جامعه برای شهروندان در این روزها، اعتماد مردم به یکدیگر را نیز از بین برده اند تا جایی که شهروندان از کمک به هم نوعان خود بواسطه جرائمی که این افراد مرتکب می شوند، خودداری کرده تا خودشان گرفتار مصیبتی بزرگ تر نشوند و امنیتشان به خطر نیفتد.

سرهنگ امید بهمنیاری، سرکلانتر نهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خصوص شیوه جدید سرقت در شهر تهران به خبرنگار برنا گفت: یکی از اتباع خارجی به همراه یک نفر دیگر در محلات جنوبی پایتخت با مراجعه به صورت پیاده به سمت شهروندان اعلام می کرد که شارژ تلفن همراهشان تمام شده است.

او افزود: این تبعه خارجی در ادامه با درخواست از شهروندان از آن ها می خواست که تلفن همراهشان را برای چند ثانیه در اختیار او قرار دهند تا بتواند یک تماس ضروری بگیرد و مشکلی که برایش پیش آمده را برطرف کند و برخی شهروندان با اعتماد تلفن همراه خود را در اختیار او گذاشته بودند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این تبعه خارجی پس از اینکه تلفن همراه را می گرفت با سرعت فرار می کرد و همدست او که چند متر آن طرف تر ایستاده بود بوسیله موتورسیکلت او را فراری می داد و به این شیوه به راحتی تلفن همراه شهروندان را به سرقت می برد.

سرکلانتر نهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: این تبعه خارجی پس از سرقت، تلفن های همراه را به خارج از کشور منتقل می کرد و در آنجا به فروش می رساند که در یک عملیات پلیسی توسط مامورین انتظامی دستگیر شد. این تبعه خارجی تا این لحظه به 200 فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرده است و پرونده او به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

او گفت: در یک عملیات دیگر 5 قبضه سلاح جنگی در جنوب پایتخت کشف شد که برخی مجرمین از این اسلحه ها در درگیری های طایفه ای خود استفاده می کردند که هیچکدام از اسلحه ها مجوز نداشته و به همراه مهمات از آن ها کشف شده است. این اقدامات در راستای برقراری امنیت در محلات جنوبی پایتخت با جدیت ادامه دارد.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز