گزارش برنا در خصوص یک روش سرقت؛

سرقت ماشین با شاه کلید و روش های پیشگیری

۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۰۵:۳۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۹۵۲۸
سرقت ماشین با شاه کلید و روش های پیشگیری
پلیس پایتخت ضمن هشدار به شهروندان از دستگیری سارقی خبر داد که سابقه 22 مرتبه دستگیری دارد اما او چگونه سرقت می کرد؟

به گزارش برنا؛ فصل سرما، شیوع بیماری کرونا، اعتیاد و وضعیت بد اقتصادی از جمله مواردی است که منجر به پر و بال گرفتن برخی جرائم و سرقت ها شده است. شتابزدگی در فصل سرما و پایین آمدن دقت شهروندان، سواستفاده از فضای کرونایی و ارتکاب جرم تحت عنوان مامورین بهداشت، ارتکاب سرقت های خرد برای تامین هزینه های موادمخدر و عدم تامین معیشت برخی از جمله مواردی هستند که می توان رد پای آن ها را در غالب سرقت ها پیدا کرد. عللی که نداشتن کیفیت لازم تجهیزات ایمنی مسیر را برای آن ها هموار می کند.

شاه کلید، در دستان سارق معتاد

سرهنگ عباس مرادی، سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: سارقی که در روزهای اخیر دستگیر شد یک دسته کلید دارد که با آن ها می توانست تمامی درب ها و وسایل نقلیه را باز کند در صورتی که این کلیدها به هیچ وجه متعلق به این درب ها و خودروها نیستند.

او افزود: متاسفانه این شخص هر مرتبه که از زندان آزاد می شود پس از مدت کوتاهی در حین سرقت دستگیر می شود و از ارتکاب جرم دست بر نمی دارد. 

من 21 سابقه کیفری دارم

متهم این پرونده در خصوص سابقه خود گفت: من 21 سابقه کیفری و سابقه زندان نیز دارم. توبه می کنم و درخواست بخشش دارم. به علت سرقت موتورسیکلت و سرقت خودرو در گذشته دستگیر شده ام. من هر مرتبه که زندان رفته ام بین 6 ماه تا یک سال برای من حبس تعیین کرده اند. به خاطر اعتیاد مجبور به سرقت می شدم تا بتوانم روزگار بگذرانم.  34 سال سن دارم و نزدیک به 16 سال در زندان بوده ام. در  زندان شیوه های جدیدی از سرقت یاد گرفتم. 

تجهیزات ایمنی ضعف دارند

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: متاسفانه نحوه ساخت قفل خودروها و درب ها به این شیوه مشخص می شود که ضعف دارد و یک شخص به راحتی می تواند آن ها را باز کند. 

اوافزود: باید افرادی که به این شکل به تعداد زیاد یک جرم را تکرار می کنند، به صورت ویژه تری محاکمه شوند تا متنبه شده و شاهد چنین مواردی نشویم. 

شتابزدگی شهروندان علت اصلی سرقت ها در زمستان/از مامورین دولتی درخواست کارت شناسایی کنید

سرهنگ عباس مرادی، سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ضمن هشدار به شهروندان خاطرنشان کرد: من از مردم خواهشمندم در فصل سرما با توجه به اینکه بارش باران و سرما زیاد می شود، خودروی خود را در خیابان رها نکنند. بارها مشاهده شده است که شهروندان فراموش می کنند تا خودروی خود را به صورت کامل قفل کنند.

او افزود: این امر سبب می شود تا خودروی آن ها مورد سرقت قرار گرفته و لوازم خودروها و یا حتی خودرو نیز دزدیده شود. سرما سبب می شود تا مردم شتابزده عمل کنند و دقت نکرده و درب منزل یا خودرو را به صورت کامل قفل نکنند و یا حتی باز بگذارند.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: این مورد بارها در روزهای اخیر مشاهده شده است و مردم باید به دور از شتابزدگی و با دقت درب ها را قفل کنند. خط قرمز ما امنیت مردم و دارایی آن ها است.

این مقام انتظامی در پایان تاکید کرد: شهروندان هوشیار باشند که برخی به واسطه شیوع بیماری کرونا وارد منازل آن ها نشوند و حتما هر شخصی تحت عنوان رسیدگی به بیماری کرونا به آن ها مراجعه کرد، کارت شناسایی او را بررسی کنند. شهروندان از مامورین اداره برق، گاز و آب نیز درخواست کارت شناسایی کنند تا سرقتی از منزل آن ها رخ ندهد و در این خصوص با احتیاط رفتار کنند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز