اگر کمردرد دارید این کار را انجام دهید

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۲۲:۴۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۰۰۶۰
اگر کمردرد دارید این کار را انجام دهید
تحقیقات نشان می‌دهد کانابیدیول می‌تواند کمردرد را تسکین و التیام دهد.

به گزارش برنا؛ کمردرد یکی از بیماری‌هایی است که امروزه بسیاری از مردم از آن رنج می‌برند. سبک زندگی، نوع فعالیت و نیز شرایط جسمانی مانند چاقی و اضافه وزن می‌تواند در بروز کمردرد تاثیرگذار باشد. با این حال، راهکار‌های متعددی برای درمان و یا دستکم التیام این درد وجود دارد. متخصصان انگلیسی در این زمینه یک درمان گیاهی را پیشنهاد می‌کنند.

بر این اساس، کانابیدیول (CBD) یکی از ۱۱۳ کانابینوئید کشف شده در گیاه شاه دانه است. تحقیقات متعدد خاصیت شفابخشی این ماده را برای بیماری‌های مختلف تایید کرده است. یکی از بیماری‌هایی که کانابیدیول می‌تواند التیام دهد، کمردرد است.

تحقیقات دانشمندان لهستانی نشان می‌دهد کانابیدیول باعث درمان درد و التهاب می‌شود. یافته‌های محققان دانشگاه بیالستوک لهستان موید آن است که کانابیدیول دارای سطح بالایی از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. محققان می‌گویند استفاده از این ماده باعث تسکین کمرد درد افراد شده است.

دانشمندان اسپانیایی نیز در تحقیقات خود مشاهده کردند ژل یا پماد حاوی این ماده دارای خواص ضدالتهابی بوده و می‌تواند مرهمی برای کمردرد باشد. اگرچه کانابیدیول بهترین گزینه برای کمردرد و درد گردن است، اما تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا از عوارض جانبی بلند مدت آن اطمینان حاصل کرد.

متخصصان می‌گویند تنها خواص کانابیدیول در تسکین کمردرد نیست. تحقیقات متعدد نشان داده است این گیاه می‌تواند به طور موثر باعث کاهش التهاب شود. همچنین این ماده با اضطراب و نگرانی مبارزه کرده و به افراد برای داشتن خوابی آرام و نیز داشتن احساس آرامش کمک می‌کند.

تحقیقات نشان داده است به طور عمومی کانابیدیول حتی در دوز‌های بالا نیز بی خطر است. با این حال، عوارض جانبی آن می‌تواند شامل: خواب آلودگی، سرگیجه، خشکی دهان و کاهش فشار خون باشد.

نظر شما