معاون کل وزارت بهداشت:

کرونا موضوع بسیار جذاب و ضروری برای مستندسازی است

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۰۹:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۷۳۳
کرونا موضوع بسیار جذاب و ضروری برای مستندسازی است
مراسم رونمایی از پوستر فیلم "A_B_C_D" که به بخش فیلم های بخش کرونا چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت راه یافته با حضور دکتر حریرچی معاون کل و دکتر جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و عوامل سازنده این فیلم برگزار شد.

به گزارش برنا؛ ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در جریان این مراسم گفت: کرونا و مقابله با این بیماری، موضوعی بسیار جذاب و ضروری برای مستندسازی است. کرونا رنج ها، فشارها و سختی هایی برای مردم، مدافعان سلامت و مدیران حوزه سلامت و همچنین حماسه ها و زیبایی هایی در مسیر خدمت به مردم و بیماران ایجاد کرد.

او افزود: موضوع مستندسازی خدمات ارائه شده در شرایط کرونایی به قدری مهم بود که مقام معظم رهبری نیز در این زمینه تاکید کردند و شهید آوینی را مثال زدند بنابراین ضروری است مستندهایی در این سطح ساخته شود. هر کسی از هر منظری می تواند وارد این مستندسازی شود. فیلم و مستند کردن واقعیت ها بهتر از هر نوشته، سخنرانی و متنی برای آیندگان و سایر کشورها و افراد در جامعه است.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: از عوامل سازنده این فیلم مستند که تجربه زیادی در حوزه مستندسازی دارند، به دلیل توجه به کرونا به عنوان یک موضوع اجتماعی، تشکر می کنم و امیدوارم که این اثر هنری، دارای جایگاه رفیعی در جشنواره سینما حقیقت باشد. کرونا امروز بخشی از حقیقت زندگی ما شده و هیچ واقعه ای در 100 سال اخیر، جوامع بشری را تحت تاثیر قرار نداده است و اثرات اجتماعی، نحوه رفتارها و تعاملات این بیماری ممکن است تا سالها باقی بماند.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در این نشست گفت: مستندسازی یکی از نقاط خلا ما در اتفاقات خوب یا رنج ها و مرارت ها و همچنین تلاش ها و مجاهدت ها در عرصه های مختلف از جمله پاندمی کرونا است. اتفاقات خوب، مجاهدت و تلاش های کنونی مدافعان سلامت و تمامی دست اندرکاران مدیریت کرونا باید به نسل های بعدی نیز منتقل شود.

او افزود: امیدوارم کرونا نقطه عطفی شود که ما نگاه خاص و ویژه ای به حوزه مستندسازی در کشور داشته باشیم. بارقه هایی از اینکه نگاه مستندسازی در کشور ارتقا پیدا کرده را دیده ام و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. کرونا اگر آثار منفی در حوزه های مختلف داشت، حداقل این اثر مثبت در حوزه فرهنگ، رسانه و سینما داشته است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اگر از اپیدمی طاعون در الجزایر سندی باقی مانده، اسناد فنی آن در وزارت بهداشت الجزایر یا فرانسه نیست بلکه آن سند مربوط به کتاب طاعون آلبرکامو است که به زبان های مختلف تا کنون بارها در کشورهای مختلف چاپ شده است.

جهانپور افزود: روایت فتح گونه، حماسی، هنرمندانه و آوینی گونه از رویدادها و تلاش هایی مانند کرونا، واکسن، خودکفایی در اقلام و تجهیزات پزشکی، مقابله با تحریم ها که در کشور می شود، نیازمندی مستندسازی است.

نظر شما