معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد:

ماجراهای عجیب کلاهبرداری و جعل در پایتخت/از دستگیری سلطان جعل تا کلاهبرداری تحت عنوان خرید طلا

۱۳۹۹/۰۹/۲۱ - ۰۵:۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۱۰۰۸۵۶
ماجراهای عجیب کلاهبرداری و جعل در پایتخت/از دستگیری سلطان جعل تا کلاهبرداری تحت عنوان خرید طلا
سرهنگ جهانگیر تقی پور گفت: طی روزهای گذشته 4 باند که 30 عضو داشتند و در زمینه جعل و کلاهبرداری فعالیت می کردند دستگیر شدند.

به گزارش برنا؛ جرائم حوزه جعل و کلاهبرداری که در قانون همواره برای آن ها مجازات های سنگینی در نظر گرفته شده است همچنان در این دوران توسط مجرمین به وقوع می پیوندد و با وجود اینکه بارها در این خصوص هشدار داده شده است اما همچنان شهروندان قربانی این جرائم می شوند که مهم ترین آن ها کلاهبرداری از طریق لیزینگ و جعل مدارک است.

متهم در ساعت 4 صبح و در حین اقدام به جعل دستگیر شد

سرهنگ جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: طی روزهای گذشته 4 باند که 30 عضو داشتند و در زمینه جعل و کلاهبرداری فعالیت می کردند دستگیر شدند.

او افزود: یکی از این باندها املاک خالی از سکنه را شناسایی کرده و با سندسازی جعل و ایجاد قولنامه جعلی و با اتکا به تقلب رخسازی اقدام به فروش املاک می کردند. اکثر این املاک در مناطق شمالی تهران واقع شده بود و بسیار ارزشمند بودند. مجموع املاکی که آن ها از این طریق به فروش رسانده بودند نزدیک به 200 میلیارد تومان ارزش داشته اند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر یک نفر که به سلطان جعل در ایران شناخته می شد و نزدیک به 75 سال سن داشت نیز توسط پلیس آگاهی تهران دستگیر شد. این فرد با وجود اینکه بیمار بوده است و سن زیادی نیز داشته است اما زمانی که در ساعت 4 صبح برای دستگیری او مراجعه کرده بودیم در حال اقدامات خود در حوزه جعل بود و در حین ارتکاب جرم در پرند دستگیر شد.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: این فرد در حوزه جعل و کلاهبرداری اختراعاتی نیز داشته است. او با استفاده از اشعه های خاص اقدام به جعل مهر می کرد. از او سندهای سفید و شناسنامه های سفید زیادی کشف شد. این فرد مدت های تحت تعقیب بوده است و سابقه کیفری داشته است.

شرکت علوی خودرو، کلاهبرداری می کرد

سرهنگی تقی پور در خصوص یک پرونده بزرگ کلاهبرداری از طریق لیزینگ گفت: این پرونده 42 متهم دارد و به صورت یک شرکت بزرگ فعالیت می کرده است. در گذشته شرکت های لیزینگ با تعداد کمی نیرو فعالیت می کردند اما این شرکت با روشی متفاوت عمل می کرد. زمانی که مالباختگان به این شرکت مراجعه کرده و با تعداد زیاد کارمند مواجه می شدند تصور می کردند که اقدامات این شرکت قانونی است و قابل اطمینان است.

او افزود: این شرکت علوی خودرو نام داشت و در خیابان ملاصدرای تهران فعالیت می کرد و خودرو پیش فروش می کرد. یکی از گردانندگان اصلی این شرکت دو ماه پیش در شرق تهران کلاهبرداری کرده و متواری شده بود که در خیابان ملاصدرا در چند روز اخیر یک شرکت جدید تاسیس کرد. 

این مقام انتظامی در خصوص شیوه کلاهبرداری این شرکت خاطرنشان کرد: این شرکت خودروهای ارزان قیمت تر را مانند پژو از شهروندان خریداری می کردند و برای آن ها خودروهای مدل بالاتر همچون هایما ثبت نام می کردند. شهروندان باید توجه داشته باشند که شرکت های رسمی تولید خودرو نیز خودرو به سختی تولید می کنند و دیگر خودرویی باقی نمی ماند که شرکت های لیزینگ بتوانند آن ها را عرضه کنند و عملا دیگر وجود ندارند و شهروندان نباید به هیچ شرکتی اعتماد کنند. 

کلاهبرداری تحت عنوان خرید طلا

سرهنگ تقی پور در پایان در خصوص یک پرونده دیگر گفت: یک باند در بازار تهران منهدم شد که طلا را به صورت نقد از شهروندان خریداری می کرد اما به آن ها چک داده و چک ها هیچکدام نقد نشده و این افراد نیز متواری شدند که در عملیات پلیس آگاهی این افراد و طلاهای خریداری شده از مردم نیز کشف شدند.

// انتهای پیام: ۵

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز