وزیر بهداشت:

واکسن کرونا به زودی وارد خواهد شد/ تشخیص زودرس باعث کاهش بیماران بدحال شده است/ روستاهای پاک کشورمان در شمال گرفتار کرونا شده اند

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۱۴:۳۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۱۰۸۶
واکسن کرونا به زودی وارد خواهد شد/  تشخیص زودرس باعث کاهش بیماران بدحال شده است/ روستاهای پاک کشورمان در شمال گرفتار کرونا شده اند
سعید نمکی از ورود واکسن کرونا به کشور طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رصدخانه طرح شهید سلیمانی و در جریان بازدید از این مرکز نتایج اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی گفت: این طرح دستاوردهای خوبی داشته است و تلاش این است تا میزان مشارکت و همدلی را بالاتر ببریم. مرگ و میر ما نزدیک به 500 رسیده بود و امروز مرگ و میر به زیر عدد 300 رسیده است که این نیز جای نگرانی دارد.

او افزود: کاهش ورودی به بیمارستان ها اولین دستاورد این طرح است. 30 درصد تخت ها به واسطه این طرح امروز خارج شده اند. میزان تست های روزانه به 70 هزار رسیده است و به زودی به 120 هزار عدد خواهد رسید. بیمارهای بدحال کمتری به دلیل تشخیص زودرس راهی بیمارستان ها می شوند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در اول آذر ماه 160 شهر قرمز داشتیم و امروز به 34 شهر قرمز رسیده ایم که نتیجه همراهی مردم با محدودیت های کرونایی است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با تلاش های انجام شده امروز نقاط قرمز کشور به مراتب کاهش یافته است. امروز شهر آق قلا در استان گلستان و شهر راور در استان کرمان در وضعیت قرمز قرار گرفته اند و به وسیله سیستم هوشمند آن ها مشخص است و رصد می شود. نباید امروز عادی انگاری در میان مردم رایج شود. هیچ چیز همچون فاصله گذاری و استفاده از اقلام بهداشتی نمی تواند به ما کمک کند تا از این بیماری رهایی یابیم.

نمکی ادامه داد: متاسفانه امروز روستاهای پاک کشورمان در شمال کشور گرفتار کرونا شده اند. در ماه های اخیر این روستاها پاک بودند اما امروز روستاهای ترکمن نشین و روستاهای مرتفع گیلان و مازندران گرفتار شده اند. برخی مناطق از جمله زابل تحت تاثیر استان های شمالی هستند زیرا مراودات زیادی دارند.  باید مراقب آب های ورودی فاضلاب ها در سیلاب ها نیز بود تا سایر بیماری ها نیز شایع نشود.

وزیر بهداشت در پایان گفت: با دستور رئیس جمهوری گره تهیه واکسن که به علت فشار ظالمانه آمریکایی ها گره خورده بود به زودی باز خواهد شد و به زودی محموله واکسن های کرونا وارد کشور خواهد شد و واکسن کرونا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز