در ژاپن رخ داد؛

استفاده از هوش مصنوعی برای همسریابی و افزایش جمعیت

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۱۴:۳۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۱۰۹۰
استفاده از هوش مصنوعی برای همسریابی و افزایش جمعیت
ژاپن قصد دارد با سرمایه گذاری بر روی استفاده از هوش مصنوعی به دل های تنها کمک کند جفتی برای خود پیدا کنند و به این ترتیب نرخ کاهشی تولد در این کشور را افزایش دهد.

به گزارش برنا؛ فناوری هوش مصنوعی شاید شما را وادار به فکر کردن درباره ی عشق و عاشقی نکند اما به گفته ی یک عضو کابینه ی ژاپن، قادر است طیف گسترده تر و هوشمندانه تری از افرادی که به دنبال نیمه ی گمشده ی خود هستند را با یکدیگر جفت کند.

این فناوری ترجیحات اعلام شده از سوی کاربران از جهت سن، میزان درآمد و ظاهر را به شکل مؤثری نادیده می گیرد و در عوض از معیار «بهره عاطفی» (emotional quotient) برای جفت کردن زوج های بالقوه با ارزش ها، ویژگی های شخصیتی و هوش هیجانی مشابه استفاده می کند.

دولت یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن، قصد دارد در سال مالی آینده ۱۹ میلیون دلار به حمایت از دولت های محلی ای اختصاص دهد که برنامه هایی برای کمک به ژاپنی ها برای پیدا کردن جفت خود به راه انداخته اند.

نزدیک به نیمی از ۴۷ بخش کشور ژاپن خدمات همسریابی ارائه می دهند و برخی از آن ها برای این کار سیستم های هوش مصنوعی را به کار گرفته اند.

بخش سایتاما که در شمال توکیو واقع شده، در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۹ ، حدود ۱۴۴ هزار دلار در این زمینه هزینه کرد اما در نهایت تنها ۲۱ مورد ازدواج در این بخش رخ داد. داده های دولتی نشان می دهد آمار ازدواج در ژاپن از سال ۲۰۰۰ تا سال گذشته، ۲۰۰ هزار مورد کاهش داشت.

سرویس های همسریابی معمول عمدتاً از فرم هایی استاندارد برای فهرست کردن علائق و سرگرمی های افراد استفاده می کنند و سرویس های هوش مصنوعی می توانند تحلیل پیشرفته تری از این داده ها داشته باشند.

عضو کابینه ی ژاپن در اینباره گفت: «ما به خصوص قصد داریم به دولت های محلی ای کمک مالی کنیم که در حال اجرای پروژه های همسریابی ای هستند که در آن ها هوش مصنوعی به کار رفته یا چنین پروژه هایی را کلید زده اند.»

«امیدواریم این حمایت جلوی روند کاهشی نرخ تولد در کشور را بگیرد.»

نرخ باروری در ژاپن – یعنی تعداد فرزندانی که انتظار می رود یک زن در طول زندگی اش به دنیا آورد – در سال گذشته ۱/۳۶ بود که یکی از پایین ترین نرخ ها در دنیا و بسیار پایین تر از نرخ مورد نیاز برای حفظ یک جمعیت محسوب می شود.

جمعیت ژاپن به سرعت در حال پیر شدن است و این مسأله – که یکی از نتایج افزایش امید به زندگی در این کشور هم هست –  به یکی از نگرانی های بزرگ سیاست گذاران کشور ژاپن بدل شده است. آن ها نگرانند جمعیت رو به کاهش نیروی کار در جامعه ی ژاپن نتواند از پس هزینه های در حال افزایش رفاه در این کشور بربیاید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز