سخنگوی ستاد مقابله با کرونا مطرح کرد؛

هشدار نسبت به دورهمی شب یلدا/ تذکر به ۲ میلیون خودرو و برگشت ۷۷۲ هزار ماشین به شهرهای خود/ ۶۰۰ هزار خودرو در پی محدودیت های شبانه جریمه شدند/ ۵ شهر در وضعیت حاد کرونایی/ دورهمی دلیل ابتلا نیمی از کرونایی ها در بیمارستان ها

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۰:۴۲:۴۰
کد خبر: ۱۱۰۲۰۴۴
هشدار نسبت به دورهمی شب یلدا/  تذکر به ۲ میلیون خودرو و  برگشت ۷۷۲ هزار ماشین به شهرهای خود/  ۶۰۰ هزار خودرو  در پی محدودیت های شبانه جریمه  شدند/  ۵ شهر در وضعیت حاد کرونایی/ دورهمی دلیل ابتلا نیمی از کرونایی ها در بیمارستان ها
علیرضا رئیسی ضمن هشدار به دورهمی های شب یلدا گفت: تردد خودروها 31 درصد بین جاده ای کاهش پیدا کرده است. همچنین از 9 شب تا 4 صبح 600 هزار خودرو جریمه انجام شده اند از سوی دیگر 772 هزار خودرو برگشت داده شده اند و 2 میلیون تذکر به خودروها داده شده است.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همان گونه که می دانید از ابتدای آذر ماه محدودیت هایی اعمال شد و از 5 آبان هم اقدامات دیگری صورت گرفت.

او افزود: خوشبختانه میزان رعایت پروتکل ها در سطح کشور بالای 90 درصد است و از نظر میزان ابتلا و فوت روند نزولی داریم همچنین  از 160 استان قرمز، 34 استان وضعیت قرمز اعلام شد که اکنون این میزان کمتر شده است.

رئیسی تاکید کرد: استان های گلستان، اردبیل، گیلان و مازندران 4 استان قرمز بود که گیلان و مازندران همچنان وضعیت قرمز دارند و بقیه در وضعیت نارنجی هستند از این رو از 34 شهر تنها 12 شهر وضعیت قرمز هستند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد:  در گیلان 4 شهر و مازندران 5 شهر در وضعیت قرمز هستند و همچنان روندشان نزولی نشده و حتما نیاز است مردم و مسئولین این شهرها دقت کنند همچنین زرین دشت در فارس بافق در کرمان و گمیشان در گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته او  5 شهر با بیشترین وضعیت قرمز رو به رو است که اعم از آستارا، طوالش، آمل، گلوگاه و نور بیشتری وضعیت قرمز است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه 12 شهر در وضعیت قرمز هستند، بیان کرد:  در حال حاضر 205 شهر زرد داریم.

رئیسی ضمن هشدار نسبت به دورهمی های شب یلدا گفت: هشدار و تذکر جدی داریم. دیروز نشان داد یا غفلت از این ویروس شرایط سریعا شعله ور می شود و کشور را با ابتلا بالا مواجه می کند. خواهش دارم پروتکل ها رعایت شود.

او ادامه داد: طی شب های منتهی به یلدا مراقب باشیم. نیمی از مبتلایان بیمارستانی ناشی از دورهمی ها هستند. اگر غفلتی باشد تمام دستاوردها از بین می رود. مردم نباید دورهمی ها را انجام دهند و شب یلدا دور هم جمع شوند واگر غفلتی صورت بگیرد مشکل خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خصوص آخرین محدودیت ها اعمال شده تصریح کرد:  تردد خودروها 31 درصد بین جاده ای کاهش پیدا کرده است.  همچنین از 9 شب تا 4 صبح 600 هزار خودرو جریمه انجام شده اند.  شهرهای قرمز 60 هزار خودرو و در شهرهای نارنجی 52 هزار در داخل شهر جریمه شدند از سوی دیگر 772 هزار خودرو در جاده ها به شهرهای خود برگشت داده شده اند و 2 میلیون تذکر به خودروها داده شده است علاوه بر این طی این مدت  23 هزار تخلف از سوی اصناف صورت گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز