وزیر بهداشت مطرح کرد؛

ایران در رتبه ۳۱ مرگ و میرهای کرونایی در جهان/ واکسن کرونای ایرانی در بهار ۱۴۰۰ روی میز است/ روزهای آینده واکسن کرونا از معتبرترین منابع دنیا وارد کشور می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۰:۵۴:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۲۶۷۹
ایران در رتبه ۳۱ مرگ و میرهای کرونایی در جهان/ واکسن کرونای ایرانی در بهار ۱۴۰۰ روی میز است/ روزهای آینده واکسن کرونا از معتبرترین منابع دنیا وارد کشور می‌شود
سعید نمکی با بیان اینکه ایران رتبه 31 مرگ و میر کرونایی را در جوامع بین المللی دارد، گفت: در کشورهای همسایه آمار مناسبی در این زمینه ارائه نمی شود.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی گفت: بنده ضربان قلبم به میزان مرگ و میر کرونایی و وضعیت بیمارستان‌های تنظیم شده است. با افزایش مرگ و میر ها ریتم قلبم افزایش پیدا می کند.

او افزود: باید از میزان ابتلا و ورود به بیمارستان ها بکاهیم. اگر ما این هنرمندی را داشته باشیم که بتوانیم از مرگ یک نفر بکاهیم بزرگترین خدمت را به مردم و کشور کرده‌ایم.  خیز وحشتناک بیماری کرونا را در خراسان جنوبی، شاهد هستیم.

نمکی تاکید کرد: وضعیت این استان در مقایسه با دیگر استان ها متفاوت است. باید چه اتفاقی افتاده باشد که طبس بیشترین میزان مرگ و میرها را دارد؟ یک مرگ در خراسان جنوبی در مقایسه با 10 مرگ در شهرهای شلوغ تحلیلش متفاوت است.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما پیک پاییزه را پیش بینی می کردیم . این در حالی است که در اردیبهشت گفته بودم که ما از گوشه های زمین گل می خوریم. در آن دوران به دلیل عادی انگاری این ویروس، عنان کار از دست ما خارج شده است در حال حاضر پیک سوم کل جهان را  درگیر کرده است.

او با بیان اینکه ایران رتبه 31 مرگ و میر کرونایی را در جوامع بین المللی دارد، افزود: در کشورهای همسایه آمار مناسبی در این زمینه ارائه نمی شود.

وزیر بهداشت و درمان گفت: هرعقل سلیم باید به تعداد مرگ و میرهای هند و افغانستان شک کند اما آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان صحیح‌ترین آمار است.

به گفته وزیر بهداشت اغلب بررسی های موسسات بین المللی درست بود. برای مثال روزانه در ایتالیا  860 مرگ و میر پیش بینی شد که درست بود. همچنین در آمریکا آمار های فوتی بالای 600 ،انگلیس بالای 500 و در آلمان بالای 500 را پیش بینی شده بود. این در حالی است که سیستم های اقتصادی در بسیاری از کشورها رونق بسیاری دارد.

نمکی ادامه داد: ما با خون دل دارو و تجهیزات به مردم می رسانیم. قرار بود بر اساس پیش بینی های انجام شده ایران در این ماه روزانه هزار و 200 مرگ داشته باشد.  در حالی که با دعای خیر مردم کمر  منهنی ابتلا و مرگ و میرهای کرونایی در پیک سوم شکسته شده است.

وزیربهداشت تصریح کرد:  160 شهرستان کشور در وضعیت قرمز بودند که امروز تعداد قابل توجهی از آنها از وضعیت قرمز خارج شده اند.در یکم آذر سرتاسر کشور قرمز بود اما در 11، 18 و 22 آذر به ندرت نقاط قرمز در کشور وجود داشت. این مقوله حاصل تلاش مجموعه ای در کنار هم است. مقام معظم رهبری طرح محله محوری را پیشنهاد دادند.

نمکی افزود: یک نگرانی عمده بحث ساده انگاری وعادی انگاری است. این مقوله نظام سلامت را با مشکلات متعدد مواجه می کند.

به گفته او شب یلدا را در پیش داریم و ما همان ملتی هستیم که 13 بدر مردم خلاف روال گذشته در خانه نشستند. بنده تقاضا داریم که امسال شب یلدا را به گونه دیگر برگزار کنید، در غیر این صورت باز هم شدت شیوع بیماری افزایش پیدا می کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: درپیک سوم بیماری سرکش تر شده بود و بیمار اکسیژن بیشتری نیاز دارد بنابریم از مردم خواهش می کنم بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حدالامکان در خانه های خود بمانند.

او درباره آخرین وضعیت واکسن کرونای ایرانی گفت: واکسن پدیده ای نیست که بشریت را از بیماری نجات دهد. ما به عنوان مجموعه وزارت بهداشت تمامی تلاش خود را می کنیم تا مردم این سرزمین حسرت نداشته باشند. برای مثال با گذشته دو ماه ماسک و ضد عفونی کننده را تولید کردیم.  ما در امر واکسن کرونا چراغ خاموش حرکت می کنیم.

به گفته او برخی از افراد برای جذب فالوئر و دست زدن مردم  صد تا حرف بی ربط می زنند و بسیاری از زحمات ما را نابود می‌کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما واکسن کرونا را به رغم ادعای خیلی ها تولید می کنیم و به امید خدا در بهار سال آینده واکسن کرونا را برروی میز خواهد بود.

او تاکید کرد: بسیاری از افراد مدعی تزریق واکسن دیگر کشورها هستند. بنده اجازه نمی‌دهم هموطنم واکسن دیگران را تست کند.

نمکی در پایان افزود: روزهای آینده این خبر خوش را می‌دهیم که در روزهای آینده واکسن کرونا از معتبرترین منابع دنیا وارد کشور می‌شود. ما نمی‌گذاریم ملت ایران موش آزمایشگاهی باشد.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز