اقدامات حمایتی بیمه توسعه پیدا کند

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۹:۳۱:۵۴
کد خبر: ۱۱۰۲۸۸۹
اقدامات حمایتی بیمه توسعه پیدا کند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: انتظار داریم بیمه سلامت در اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع با هدف هزینه کرد بهتر اعتبارات حضور فعالی پیدا کند‌.

به گزارش برنا؛ علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس با اشاره به اینکه بیمه‌ها باید در اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع به وظایف خود عمل کنند، گفت: پیش نیاز رفع بخش زیادی از مشکلات در حوزه سلامت به اجرای نظام ارجاع باز می‌گردد که تاکنون به طور کامل اجرایی نشده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع به نفع سازمان بیمه سلامت نبوده و هزینه های بسیاری را برای این سازمان به وجود می آورد، لذا ما انتظار داریم بیمه سلامت برای نزدیک شدن به هدف اولیه که همانا حمایت از اقشار ضعیف است؛ برای کاهش هزینه ها به اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع کمک کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دراینکه سازمان بیمه سلامت نیازمند اعتبارات بیشتری است شکی وجود ندارد، اما باید به این نکته دقت کرد که اختصاص منابع بیشتر باید منجر به هزینه کرد مناسب اعتبارات شود و در این مسیر باید به مواردی چون اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده کمک کرد.

او با بیان اینکه بیمه سلامت برای توسعه چتر حمایتی خود و دستیابی به موفقیت بیشتر در ارائه خدمات کیفی باید در اجرای نظام ارجاع به خوبی انجام وظیفه کند تاکید کرد: بیمه سلامت باید تمامی آحاد جامعه را تحت پوشش قرار دهد که دراین خصوص علاوه بر اختصاص منابع کافی باید مدل هزینه کرد اعتبارات را با توجه به شرایط تغییرداد، تا از هدررفت منابع جلوگیری کرد‌.

عنابستانی اظهار کرد: فعالیت های قابل قبولی در بیمه سلامت با هدف کاهش مشکلات مردم انجام شده که جای تقدیر دارد، اما نسبت به برخی سیاست ها باید تجدیدنظر صورت گیرد که با توجه به اقدامات موثر بیمه سلامت روند اصلاحی را شاهد خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز