رییس بنیاد شهید خبر داد:

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال ایثارگران

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۰:۳۱:۰۸
کد خبر: ۱۱۰۳۳۸۰
اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال ایثارگران
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران جهت پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال و کارآفرینی ایثارگران خبر داد.

به گزارش برنا؛ سعید اوحدی، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سی‌امین نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن خیر مقدم به حجت‌الاسلام و المسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد گفت: اعتقاد قلبی من است که حضور نماینده ولی فقیه چند ویژگی تأثیرگذار دارد، ازجمله اینکه حضور ایشان موجب آرامش بیشتر در مجموعه خواهد شد و فعالیت‌های بنیاد پشتوانه شرعی پیدا می‌کند.

او افزود: همچنین تجربه ۲۰ ساله حاج‌آقا شکری در بنیاد سرمایه خوبی است و آشنایی ایشان با قوانین بنیاد ظرفیت بسیار مناسبی برای برداشتن قدم‌های بلند جهت خدمت به جامعه ایثارگری است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکل درمان ایثارگران گفت: لازم است از حمایت‌های دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه تشکر کنم که با نگاه مثبت به جامعه ایثارگری اعلام کردند تا پایان سال نگران بیمه تکمیلی ایثارگران نباشید.

اوحدی با اشاره به دیدار خود با مرتضی شهیدزاده، رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: در این نشست قرار شد ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران جهت پرداخت وام به طرح‌های اشتغال و کارآفرینی ایثارگران کمک شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد هم در این نشست ضمن ابراز خشنودی از حضور خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: من به خودم می‌بالم که این توفیق نصیبم شده است تا مجدداً در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت کنم و باعث افتخار است که دوباره در خدمت جامعه شاهد و ایثارگر و خانواده‌های این عزیزان هستم.

او همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران در منظر مقام معظم رهبری گفت: امیدوارم همانطور که نظر ایشان است بتوانیم با همکاری و هم افزایی بیشتر به جامعه بزرگ ایثارگری خدمت کنیم.

شکری ضمن قرائت آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»، گفت: شهید غیر از قتیل است. خداوند در قرآن، قتیل فی‌سبیل‌الله را شهید معرفی می‌کند و اینان هستند که زنده‌اند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری همچنین با اشاره به آیه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا» در قرآن کریم عنوان کرد: بر اساس این آیه حضور در راه خدا هم شهادت است و آن رجالی که بر عهد و پیمان خود با خداوند استوار ماندند هم وارد عرصه شهادت شده‌اند. البته همه مؤمنین هم این‌طور نیستند و طبق این آیه فقط بعضی از مؤمنین مردانی هستند که در مقابل نامردان ایستاده‌اند و این مؤمنین همیشه باید در میدان شهادت و مبارزه حق علیه باطل حضور داشته باشند.

نظر شما