این مکمل‌ها ابتلای زنان به کرونا را کاهش می‌دهد

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۱:۴۹:۵۰
کد خبر: ۱۱۰۳۴۶۷
این مکمل‌ها ابتلای زنان به کرونا را کاهش می‌دهد
محققان دریافتند خطر ابتلا به عفونت کووید ۱۹ در بین زنان، و نه مردان، که مولتی ویتامین، ویتامین D، اسید چرب اُمگا ۳ یا پروبیوتیک مصرف می کنند، تا حدودی کمتر است.

به گزارش برنا؛ محققان کالج کینگ لندن در انگلستان، داده‌های ۱.۴ میلیون کاربر از برنامه مطالعه علائم COVID در انگلیس، ایالات متحده و سوئد را تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان به سوالات مربوط به استفاده منظم از مکمل‌های غذایی پاسخ دادند.

دکتر «کریستینا منی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تا زمانی که شواهد بیشتری در مورد نقش مکمل‌ها بدست بیاوریم، توصیه می‌کنیم از دستورالعمل‌های مربوط به استفاده از ویتامین به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم پیروی کنید.»

در کمال تعجب محققان متوجه شدند که فقط زنان از مصرف چهار مکمل مورد بحث بهره می‌برند.

آنها معتقدند که زنان دارای سیستم ایمنی قوی‌تر هستند که ممکن است به این معنی باشد که دفاع ایمنی بدن شأن بواسطه مصرف مکمل‌ها تقویت می‌شود.

به گفته محققان، «این نتایج جالب است اما به دلیل نحوه انجام مطالعه، این داده‌ها به طور کامل نمی‌توانند به ما بگویند که مصرف چنین مکمل‌هایی عامل حفاظتی در برابر عفونت کووید ۱۹ است.»

محققان بعد از بررسی داده‌ها متوجه شدند که چهار مکمل با کاهش ریسک ابتلاء به کووید ۱۹ از شروع پاندمی کروناویروس مرتبط است.

مصرف پروبیوتیک ها، مولتی ویتامین‌ها، اسیدهای چرب اُمگا ۳ یا ویتامین D به ترتیب با کاهش ۱۴٪، ۱۳٪، ۱۲٪ و ۹٪ خطر ابتلاء به کووید ۱۹ همراه بود.

مصرف مکمل‌های ویتامین C ، زینک یا سیر با کاهش خطر ابتلاء به این بیماری همراه نبود.

با این حال محققان تأکید می‌کنند، به عنوان یک مطالعه مشاهده‌ای، تحقیقات آنها نمی‌تواند اثبات قطعی بر این نکته باشد که مصرف مکمل‌ها خطر کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز