سارقان منزل مدعی شدند به پارتی دعوت شدند اما مادر خانواده جیغ و داد کرد

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۰۹:۴۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۳۹۸۹
سارقان منزل مدعی شدند به پارتی دعوت شدند اما مادر خانواده جیغ و داد کرد
4 پسر جوان که متهم به سرقت از خانه یک مادر و دختر هستند در دادگاه مدعی شدند به دعوت دختر صاحبخانه به آنجا رفته بودند.

به گزارش برنا؛ رسیدگی به این پرونده با شکایت زن میانسالی که مدعی بود چهار جوان با قصد سرقت به خانه‌شان حمله کرده‌اند، آغاز شد. او در توضیح ماجرا گفت: سال‌هاست که از همسرم جدا شدم و با دخترم زندگی می‌کنم. شب حادثه پس از بازگشت از میهمانی، زنگ خانه‌مان را زدند. وقتی در را باز کردیم 4 پسر جوان به داخل خانه‌مان یورش بردند و با تهدید چاقو از ما خواستند تا جای پول و طلاها را به آنها نشان دهیم. در یک لحظه از غفلت‌شان استفاده کرده و خودم را به بیرون رساندم و همسایه‌ها را خبر کردم اما وقتی سارقان متوجه شدند بلافاصله از آنجا فرار کردند.

در ادامه مأموران برای بررسی محل وقوع جرم به خانه زن میانسال رفتند و به یک خودرو که در مقابل خانه آنها پارک شده بود مشکوک شدند و با استعلام شماره پلاک آن صاحب خودرو را که مردی 50 ساله بود شناسایی کردند.

صاحب خودرو احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت. وی گفت: خودرو متعلق به من است اما شب گذشته دست پسرم شهاب بوده و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که آن را در این مکان رها کرده است.

به این ترتیب شهاب به عنوان مظنون شناسایی و بازداشت شد و در ادامه هم 3 همدستش دستگیر شدند. آنها در بازجویی به موضوع ورود به خانه زن میانسال و دخترش اعتراف کردند و گفتند: دختر این زن میانسال را می‌شناختیم و می‌دانستیم که آنها تنها زندگی می‌کنند و با توجه به اینکه مردی در خانه‌شان حضور ندارد فکر می‌کردیم سرقت به آسانی انجام می‌شود.

آنها در ادامه مدعی شدند: ما بیکار بودیم و به لحاظ اقتصادی مشکل داشتیم و تصمیم گرفتیم با سرقت از خانه آنها پولی به دست بیاوریم.

هرچند متهمان سابقه‌دار نبودند اما کیفرخواست علیه آنها صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

اما در جلسه رسیدگی به این پرونده وقتی اولین متهم به جایگاه رفت منکر سرقت شد و گفت: ما برای سرقت نرفته بودیم. من و دوستانم مدتی بود که با دختر این خانواده آشنا شده بودیم و او آن شب ما را برای پارتی به خانه‌اش دعوت کرده بود. ولی وقتی مادرش ما را دید شروع به داد و فریاد کرد و از ما خواست تا خانه‌اش را ترک کنیم و بعد هم همسایه‌ها را خبر کرد. اصلاً بحث سرقت مطرح نبود. ما اگر سارق بودیم خودرویمان را جلوی در خانه‌شان رها نمی‌کردیم و فرار کنیم. ما فکر کردیم این زن از دست دخترش عصبانی شده و بعد از چند ساعت که ناراحتی‌اش برطرف شد ما می‌رویم و خودرویمان را برمی‌داریم اما بعد متوجه شدیم که او به جرم سرقت از ما شکایت کرده است.

در ادامه همدستان این متهم نیز حرف‌های او را تأیید کردند و بعد از اظهارات متهمان و وکلای مدافع‌شان، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

نظر شما