رشد ۲۷ درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال قبل

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۲:۴۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۴۲۰۷
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۲۱ تن موادمخدر در کشور در هفته سوم آذرماه خبر داد و گفت این مقدار کشفیات، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش برنا؛ ناصر اصلانی، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: مجموع کشفیات این هفته ۲۱ هزار و ۲۶ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۶۵۸۸ کیلوگرم) حدود ۲۷درصد افزایش دارد.

او افزود: ۱۷ هزار و ۱۹۸ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است که ۸۲ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان، ۱۲۷۷ کیلوگرم مرفین، ۱۰۸۶ کیلوگرم حشیش، ۳۱۵ کیلوگرم شیشه، ۲۷۷ کیلوگرم هروئین، ۱۵۶ کیلوگرم گراس و ۷۱۷ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی ادامه داد: در هفته اخیر مجموعاً ۵۸۱۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳۷۳۰ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۲۰۰۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این هفته ۷۱ نفر از اتباع بیگانه بودند.

او با بیان اینکه بالغ بر ۸۳ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۵۵۷۲ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۶ درصد کشفیات کشور می‌باشد و خراسان جنوبی با ۴۱۱۶ کیلوگرم، کرمان با ۳۳۶۱ کیلوگرم، فارس با ۲۳۸۳ کیلوگرم، تهران با ۱۰۳۶ کیلوگرم و هرمزگان با ۱۰۳۲ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۷ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی اظهار کرد: طی این مدت ۳۵۵ دستگاه خودرو و ۱۶ قبضه سلاح توقیف شد و همچنین ۶۶ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۳ درصد انتظامی بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز