قیمت پنجه بوکس، گلوله و باتوم چند؟

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۰۵:۰۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۴۲۳۲
قیمت پنجه بوکس، گلوله و باتوم چند؟
برخورد با خرید و فروش سلاح سرد در روزهای اخیر یکی از اهداف جدی پلیس پایتخت بود که به دنبال آن اقلام قابل توجهی از برخی مجرمین این حوزه کشف شد.

به گزارش برنا؛ شاید در روزهایی که بسیاری از شهروندان پیگیر قیمت طلا، سکه و دلار هستند، برخی نیز در بازار تهران به دنبال اقلامی می گردند که به واسطه آن ها امنیت و آرامش جامعه را بر هم بزنند. وسایلی که بعضا با قیمت های پایین نیز در دسترس وجود دارد و شرایط را برای ارتکاب اعمال خشن و مجرمانه تشدید می کند و به گفته مقامات انتظامی تنها کاربرد آن ها نیز همین موارد است.

یکی از متهمان این حوزه گفت: من فروشنده چاقوی آشپزخانه در بازار تهران بودم که در ابتدای هفته یک مشتری به من مراجعه کرد و درخواست باتوم و پنجه بوکس کرد. من این ابزار را از مرزهای غربی که به صورت قاچاق وارد شده بودند، خریداری کردم. این باتوم ها را هر کدام به قیمت 25 هزار تومان خریداری می کردم و به قیمت 50 هزار تومان به فروش می رساندم. زمانی که بار را تحویل گرفتم چند ثانیه بعد توسط عوامل انتظامی دستگیر شدم.

او افزود: من به هیچ وجه از این وسایل استفاده نمی کردم و برای مشتری خریداری کرده بودم. مشتری از من وسایل دیگری خریداری کرده بود و بدون اینکه محموله را باز کنم، آن ها را همراه وسایلش بفرستم. من مجوز خرید و فروش سلاح سرد را نداشتم و به همین علت دستگیر شدم. به علت فروش پنجه بوکس نیز من باید پاسخگو باشم.  هر کدام از این پنجه بوکس ها را به قیمت 5 هزار تومان به فروش می رساندم. از اقدام خود پشیمان و قطعا دیگر این اشتباه را انجام نمی دهم.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: از این فرد 270 باتوم فنری و 450 عدد پنجه بوکس کشف شد و برای او پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

متهم دیگری که در خصوص فروش فشنگ دستگیر شده بود در قالب یک بسته و با استفاده از باربری در حال جا به جایی آن بود. 120 عدد فشنگ جنگی اسلحه برنو از این محموله کشف شد که هر کدام به قیمت 150 هزار تومان به فروش می رسد و کل محموله 180 میلیون ریال ارزش داشت. این محموله از جنوب کشور به پایتخت آمده بود که در حین توزیع در جنوب تهران کشف شد. این محموله توسط عوامل کلانتری جوادیه کشف شد. نکته قابل توجه این است که این فشنگ ها پس از بسته بندی بار دیگر به یکی از شهرستان های جنوبی انتقال داده می شد تا در آنجا توزیع شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز