افتخاری در مراسم امضای قرارداد ساخت نیروگاه برق اندیمشک مطرح کرد:

آغاز اجرای نیروگاهی که ۹ سال زمین مانده بود/ ساماندهی پروژه های بلاتکلیف و ناتمام در دستور کار صندوق بازنشستگی کشوری

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۲۱:۵۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۰۴۵۱۳
آغاز اجرای نیروگاهی که ۹ سال زمین مانده بود/ ساماندهی پروژه های بلاتکلیف و ناتمام در دستور کار صندوق بازنشستگی کشوری
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: ساماندهی پروژه های زمین مانده و پایان پروژه های ناتمام در دستور کار صندوق بازنشستگی است تا سود و منفعت این پروژه ها به بازنشستگان برسد.

به گزارش برنا؛ اکبر افتخاری در آیین امضای قرارداد ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک که امروز (سه شنبه) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با تقدیر از حمایت وزیر تعاون، پیگیری نماینده مردم شریف اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و گذشت و همراهی مدیرعامل گروه مپنا در جهت به نتیجه رسیدن و آغاز اجرای این پروژه بزرگ گفت: این پروژه با همت هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی و نیز تیم جوان و متخصص شرکت نیرو تراز پی ریز اکنون به مرحله امضا و اجرای قرارداد رسیده است.

افتخاری تصریح کرد: این پروژه ای است که ۹ سال از عمر آن می گذرد و یکی دو بار نیز به قرارداد رسیده، اما برهم خورده و امروز با خواست صندوق بازنشستگی و هلدینگ انرژی صندوق به مرحله قرادادِ اجرایی، رسیده است و محصول یک کار فوق العاده تیمی و حرفه ای است.

او با بیان اینکه «در مذاکرات پیش از قرارداد معلوم بود دو طرف می خواهند کار را پیش برده و اجرایی کنند» گفت: این تفاهم و وحدت نگاه بین طرفین قرارداد ایجاد شد و حاصل تلاش تیم مپنا و هلدینگ انرژی صندوق منجر به تنظیم قرارداد مناسبی شده است. امیدوارم امضای این قرارداد فتح بابی برای آغاز عملیات ساخت نیروگاه اندیمشک شود و بزودی شاهد بهره برداری از فاز نخست آن باشیم.

افتخاری سپس با اشاره به اینکه «تلاش می کنیم منابع مورد نیاز پروژه که سهم ما است را تامین کنیم» افزود: نوع قرارداد این پروژه فاینانس است و تلاش می کنیم تا در کمترین زمان ممکن، این پروژه بر زمین مانده، کامل و به بهره برداری برسد تا منفعت آن در خدمت بازنشستگان عزیز قرار گیرد. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: ساماندهی پروژه های زمین مانده و پایان پروژه های ناتمام در دستور کار صندوق بازنشستگی است. برای نمونه، پروژه آزادراه شرق سپاهان که در ۱۴ سال ۶۰درصد پیشرفت داشت در ۸ ماه تکمیل و به بهره برداری رسید.

او افزود: امروز شاهد امضای پروژه ای هستیم که در مرحله مطالعات مانده بود و مشخص نبود چه زمان به نتیجه برسد.

افتخاری با اشاره به پروژه های مهم اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پتروشیمی مسجد سلیمان، ABS رابر جم، توسعه کنگان در منطقه عسلویه، توسعه صبافولاد و فولادسازی فولاد اکسین، پروژه های بزرگی هستند که در دستور کار ما است.

او ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با همتی که در جنابعالی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد و همت همکارانم در صندوق و کمک مجلس، کار ماندگاری در صندوق شکل بگیرد که ثمره مثبتی برای بازنشستگان داشته باشد.

هر امکانی را برای اجرای پروژه ای که متعلق به بازنشستگان است بکار می‌گیریم

مدیرعامل گروه مپنا نیز در این مراسم اظهار کرد: گروه مپنا در قله فتوحات صنعت نیروگاهی است و چراغ کشور را به حول و قوه الهی و تلاش‌های فراوان روشن نگه داشته است.

عباس علی آبادی با بیان اینکه «امروز تمامی کلاس های توربین های نیروگاهی در کشور ما قابل ساخت است» و با اشاره به بهره برداری از ژنراتور ۲۵۰ مگاولت آمپر جدید گروه مپنا خاطرنشان کرد: این ماشین به تنهایی یک دستاورد در مقیاس جهانی است که با راندمان ۹۸.۷ درصد تولید شده و همتا ندارد.

او برق را زیرساخت و مقدمه توسعه دانست و گفت: تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه احداث نیروگاه های برق صورت گرفته و امروز کشور ما در مقیاس جهانی در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد، البته لازم است که صنایع برقی توسعه یابد که تبدیل برق به کالا یا POWER2X و برقی سازی از این جمله است که در دنیای توسعه یافته نیز دنبال می شود.

مدیرعامل گروه مپنا افزود: کشور ما نیز می تواند این استراتژی صحیح را دنبال کند و می توانیم کالاهایی را تولید کنیم که در حوزه رقابت جهانی حضور موفقی داشته باشیم. علاوه بر تولید برق از طریق منابع تجدید ناپذیر، این امکان و توانایی را داریم که با منابع تجدیدپذیر نیز با راندمان بسیار بالا تولید داشته باشیم.

مدیرعامل گروه مپنا تصریح کرد: امروز تولیدات مپنا به بسیاری از کشورهای منطقه و همسایه صادر می‌شود و چه خوب است که نیازهای بیشتری از داخل از این گروه دانش بنیان تامین شود.

علی آبادی با اشاره به قرارداد نیروگاه اندیمشک تصریح کرد: اتفاق مهم رخ داده آن است که با تلاش‌های صورت گرفته کیفیت و راندمان ماشین قابل نصب در نیروگاه اندیمشک افزایش می‌یابد، به گونه‌ای که می‌توانیم تا ۱۹۲ مگاوات برق از آن تولید کنیم. از نظر مصرف سوخت نیز توان مصرف تنوعی از سوخت ها را خواهیم داشت.

او اظهارکرد: برای صندوق بازنشستگی کشوری و گروه مپنا مایه افتخار است که پروژه ای را به صورت مشترک اجرا کنیم که منافع آن در اختیار بازنشستگان عزیز به عنوان قشری از جامعه قرار می گیرد که حق بزرگی به گردن کشور دارند.

مدیرعامل گروه مپنا افزود: هر امکانی داریم در خدمت گرفته ایم و بهترین تجهیزات و با بیشترین کیفیت ها را برای ساخت این پروژه بکار می‌گیریم. ما حتی پروژه را فاینانس اجرا می کنیم چون‌ پروژه متعلق به بازنشستگان است.

نظر شما