هشدار پلیس فتا درباره خریدهای اینترنتی

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۰۹:۰۴:۳۴
کد خبر: ۱۱۰۴۶۰۹
هشدار پلیس فتا درباره خریدهای اینترنتی
رییس پلیس فتا پایتخت هشدار داد که از پرداخت بیعانه به فروشگاه‌های اینترنتی خودداری کرده و پس از دریافت کالا، هزینه آن را پرداخت کنید.

به گزارش برنا؛ سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: درماه‌های اخیر،  با شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های مردم محدود شده است. همچنین با ایجاد محدودیت‌های ترددی و تعطیلی بیشتر اصناف، عده‌ای از شهروندان علاوه بر سرگرمی و آموزش، فعالیت‌های اقتصادی خود را نیز در فضای مجازی ادامه می‌دهند.

او افزود: به عنوان مثال، این روزها خریدهای اینترنتی علی الخصوص اقلامی مانند پوشاک زنانه، بچگانه و لوازم آرایشی افزایش یافته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: شهروندان باید توجه کنند که تنها از سایت‌هایی که دارای نماد اطمینان هستند، خرید خود را سفارش بدهند.

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار کرد: اگر مجبور به خرید از شبکه‌های اجتماعی هستید، حتما پس از اینکه کالا به درب منزل شما رسید و از سلامت آن اطمینان پیدا کردید، هزینه آن را پرداخت کنید.

سرهنگ گودرزی گفت: بیشتر کلاهبرداران با استفاده از بهانه‌های مختلف مانند کم بودن کالا، از شما درخواست بیعانه می‌کنند.

او افزود: توجه داشته باشید که بسیاری از این شیادان به همین بهانه مبلغی از شما دریافت کرده و بدون هیچگونه مسئولیت و تعهدی، از ارسال کالا خودداری می‌کنند.  

این مقام انتظامی بیان کرد: این افراد معمولا پس از دریافت پول، شماره افراد را مسدود (بلاک) می‌کنند. مشتریان نیز هیچ آدرس و نشانی از آن‌ها جز یک شماره تماس یا آیدی در شبکه‌های اجتماعی دارند و به پلیس فتا مراجعه می‌کنند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: این روزها کلاهبرداری‌های مختلف اعم از فیشینگ، بیشتر رخ می‌دهد و متاسفانه بسیاری از شهروندان به دلیل عدم آگاهی کافی، در دام کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز