وزیر بهداشت:

مردم از دورهمی‌های شب یلدا بپرهیزند/ ویروس کرونا جهش یافته و قدرت سرایتش بیشتر شده است/ نگذاریم گذر شب یلدا به اندوه طولانی تبدیل شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۱:۵۱:۵۵
کد خبر: ۱۱۰۴۷۲۹
مردم از دورهمی‌های شب یلدا بپرهیزند/ ویروس کرونا جهش یافته و قدرت سرایتش بیشتر شده است/ نگذاریم گذر شب یلدا به اندوه طولانی تبدیل شود
سعید نمکی گفت: از مردم می‌خواهم هشدارها را جدی گرفته و بدانند بیش از 65 درصد ابتلا به دلیل گردهماهی های خانگی و شب نشینی ها است. نگذاریم گذر شب یلدا به اندوه طولانی برای خانواده ها به دنبال داشته باشد.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در مورد آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: طی هفته گذشته روزهای طوفانی کووید 19 را داشتیم. بیشترین گرفتاری کرونا در جهان در کشور آمریکا و کشورهای اروپایی بود.

او افزود: بدترین وضعیت را ایالت متحده با مرگ روزانه سه هزار نفر است. ما برای ابتلا و مرگ شهروندان در آن کشورها هم غصه دار هستیم.

نمکی تصریح کرد: با مشاهده مرگ های تجمعی، آمریکا و اروپا بیشترین تعداد را دارند. میزان ابتلا و مرگ و میرهای تجمعی  52 هزار و 670 مرگ در کشور است. این منحنی نزولی شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور گفت: بیش از 22 هزار تیم  در زمینه رهگیری بوده و 72 هزار و 500 نفر در این طرح فعال هستند. 8 هزار تیم مراقبت وجو.د دارد که حدود 20 هزار و 500 نفر در آن فعالیت می کنند. 10 نفر هم در قالب تیم های حمایتی بر اجرای پروتکل ها نظارت دارند.

او ادامه داد: بیش از 20 هزار تیم بر افرادی که در قرنطینه و اقامت گاه ها حضور دارند نظارت می کنند که در طرح های محله محور 5 هزار نفر در حال خدمات رسانی هستند.

او تاکید کرد: در روزهای آتی تعداد نقاط با لکه های قرمز کرونایی در کشور کاهش پیدا می کند و این فراز و فرود در منحنی مرگ ومیر و ابتلا به شدت نزول پیدا کرده است. تمامی استان ها از طریق سامانه به سرعت تحت بررسی قرار می گیرند.

نمکی افزود: حرکت بزرگ ملی در بسیج، صداو سیما، دستگاه های مردم نهاد، بهورزان  و کادر درمان در کنار هم توانستند منحنی را کاهش دهند.

وزیر بهداشت طی درخواستی از مردم عنوان کرد: اگر به روزهای بی خیالی گذشته بازگردیم دوباره این غول خفته بیداری می شود. امروز گزارشاتی از جهش ویروس با قدرت سرایت بیشتر به ما رسیده است و این مقوله می تواند آتش به دامن ما بیندازد.

او گفت: از مردم می خواهم هشدارها را جدی گرفته و بدانند بیش از 65 درصد ابتلا به دلیل گردهماهی های خانگی و شب نشینی ها است. نگذاریم گذر شب یلدا اندوهی طولانی برای خانواده ها به دنبال داشته باشد.

وزیر بهداشت گفت: همان طور که 13 بدر امسال هموطنان در خانه ماندند باید شب یلدا هم از گردهمایی های بزرگ پرهیز شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما