دستیابی به فن‌آوری تحریمی صنعت برق با حمایت بنیاد برکت

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۱۰:۰۶:۱۴
کد خبر: ۱۱۰۵۲۴۴
دستیابی به فن‌آوری تحریمی صنعت برق با حمایت بنیاد برکت
معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از بومی‌سازی یکی از پیچیده‌ترین فن‌آوری‌های صنعت برق با حمایت این بنیاد خبر داد.

به گزارش برنا؛ هادی جوهری، معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: شرکت مشارکتی دانش‌بنیان بنیاد برکت موفق به بومی‌سازی ساخت‌سوییچ‌گیرهای جی آی اس به عنوان یکی از پیچیده‌ترین فن‌آوری‌های صنعت برق شده است. این فن‌آوری تا پیش از این، در اختیار چهار یا پنج کشور دنیا بود و ورود به این عرصه غیرممکن می‌نمود.

او ادامه داد: با بومی‌سازی این فن‌آوری و کار شبانه‌روزی در مدت حدود یک‌سال و تامین تجهیزات مورد نیاز، پست ۲۳۰ کیلوولت مرکز شیخ بهایی تهران به بهره‌برداری رسیده است. این افتخار در حالی حاصل شد که انجام پروژه مذکور در ایران از نظر شرکت‌های ژاپنی و اروپایی غیرممکن عنوان شده بود.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت اظهار کرد: شرکت دانش‌بنیان صنایع توسکات خراسان در سال ۱۳۹۶ و با هدف بومی‌سازی یکی از پیچیده‌ترین فن‌آوری‌های صنعت برق تا سطح ولتاژ ۱۴۵ کیلوولت (سوئیچ‌گیرهای جی ای اس) با مشارکت بنیاد برکت تاسیس شد و از بدو تاسیس با تجهیز واحد صنعتی خود به مدرن‌ترین ماشین‌آلات روز دنیا کار خود را آغاز نمود.

جوهری خاطرنشان کرد: در شرایط رکود و تحریم که شرکت‌های بین‌المللی به بهانه تحریم‌های ظالمانه آمریکا عملا کشور ما را در شرایط سختی برای توسعه شبکه فشار قوی و در سرویس نگه داشتن شبکه‌های موجود قرار دادند، شرکت مشارکتی بنیاد برکت با درک رسالت خود، یار و مددکار صنعت برق کشور شد و در پروژه‌های زیادی جای خالی این شرکت‌ها را پر کرد.

او با اشاره به فعالیت شرکت مشارکتی بنیاد برکت در پروژه‌های پتروشیمی، نیروگاهی و شبکه‌های انتقال کشور گفت: در آخرین مورد این پروژه‌ها با توجه به آسیب شدیدی که به یکی از پست‌های سطح ۲۳۰ کیلو ولت بسیار مهم کشور وارد شده بود و تولیدکننده ژاپنی به بهانه تحریم از حضور در کشور ما خودداری می‌کرد، شرکت توسکات خراسان برای اولین بار تصمیم به ورود به عرصه سوئیچ‌گیرهای با سطح ولتاژ ۲۳۰ کیلوولت گرفت.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت بیان کرد: در حال حاضر شرکت صنایع توسکات خراسان در حال برنامه‌ریزی برای تولید سوئیچ‌گیرهای جی ای اس تا سطح ولتاژ ۵۰۰ کیلوولت در ایران است تا کشور ما سومین تولیدکننده این محصولات در دنیا باشد.

جوهری با اشاره به مشارکت اقتصادی بنیاد برکت با این شرکت اظهار کرد: بنیاد از سال ۹۵ به میزان ۲۰۲ میلیارد ریال در شرکت توسکات خراسان سرمایه‌گذاری داشته که این مشارکت همچنان ادامه دارد و موجب ایجاد ۲۷۵ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم شده است.  

جوهری تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از طرح‌های با فن‌آوری‌های پیشرفته و دانش‌بنیان، بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پشتیبانی از این طرح‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و در قالب مشارکت، از طرح‌های با فن‌آوری پیچیده که دارای توجیه اقتصادی و فنی باشند و بتوانند زمینه‌ اشتغال جوانان و نخبگان را به خصوص در مناطق محروم فراهم کنند، حمایت می‌کند.

او تاکید کرد: بنیاد برکت در مدل مشارکتی بنگاه‌محور خود، حداکثر پس از مدت پنج سال از شروع مشارکت و یا سه سال پس از بهره‌برداری طرح، سهم مشارکت خود را به کارآفرینان شریک واگذار و از طرح مصوب خارج می‌شود تا بتواند به حمایت از دیگر کارآفرینان و اشتغال‌زایی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته کشور بپردازد.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تا به امروز با ۴۰۰ بنگاه و کارگاه تولیدی و صنعتی مشارکت اقتصادی داشته و در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. این بنیاد همچنین بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر عدم تصدی‌گری، پس از طی دوران مشارکت از ۲۷۰ بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار نموده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز ۴ هزار و ۶۷۱ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با‌ سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز