رئیس پایگاه هفتم آگاهی:

دستگیری یک مامورنمای خیرخواه در تهران

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۰۸:۴۴:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۵۲۸۲
دستگیری یک مامورنمای خیرخواه در تهران
سرهنگ حمدالله علیزاده از دستگیری یکی از حرفه ای ترین مامورنماهای شهر تهران در یک عملیات پلیسی خبر داد.

به گزارش برنا؛ کلاهبرداران و سارقین مامورنما در ماه های اخیر از جمله مجرمینی بوده اند که حساسیت های زیادی از سوی پلیس آگاهی در خصوص آن ها بوجود آمده است. اشخاصی که با جعل و سواستفاده عناوین اقدام به اخاذی و یا زورگیری از شهروندان می کنند و بعضا حتی لباس مامورین انتظامی را بر تن می کنند. اقدامی مجرمانه که تشخیص مامور حقیقی از غیرحقیقی را برای شهروندان سخت کرده است. در این میان افراد مامورنمایی نیز مشاهده می شوند که با بیان نیت خیرخواهانه از شهروندان مدارک گرفته و از مدارک آن ها اقدام به سواستفاده می کنند تا شهروندان در کوتاه مدت متوجه اقدام مجرمانه آن ها نشوند.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم آگاهی تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: طی روزهای گذشته یک اسلحه گرم در تهران کشف شد که مربوط به سارق یک چک بوده است. شخصی که این چک را نقد کرده بود بلافاصله دستگیر شد.

او افزود: در تحقیقات بیشتر مشخص شد که این فرد علاوه بر اقدام مجرمانه فوق، در حوزه جعل نیز فعالیت داشته است و برای خود شناسنامه جعلی، کارت ملی جعلی و حتی مجوز حمل سلاح نیز برای خود درست کرده بود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این فرد با سواستفاده از چهره موجهی که داشته است اقدام به فریب مردم کرده و در ادامه نیز برای خود کارت هایی ساخته است تا بتواند خود را مامور قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دستگاه های اطلاعاتی معرفی کند. 

رئیس پایگاه هفتم آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: از این فرد دستبند، بی سیم، 48 عدد فشنگ جنگی و یک کلت کمری ترکیه ای کشف شد. تا این لحظه این فرد 15 نفر شاکی دارد. متهم این پرونده با فریب شهروندان اعلام کرده بود که در اقدامی خیرخواهانه برای آن ها وام خواهد گرفت و حتی در مشهد نیز شاکیانی داشته است. او حتی حکم ماموریت ارگان های مختلف را نیز جعل کرده بود و از آن ها سواستفاده می کرد. 

سرهنگ علیزاده ادامه داد: شهروندان باید هوشیار باشند که اشخاصی که در صحبت های خود همواره عنوان می کنند که برای یک سازمان و یا ارگان خاص کار می کنند، عضو آن سازمان و ارگان نیست. کشفیات در حوزه مامورنماها همواره به این شکل است که کارت های جعلی افراد برای خود تهیه کرده اند.

این مقام انتظامی در پایان گفت: مردم باید دقت بیشتری کرده و برای نمونه در این پرونده این شخص از بی سیمی استفاده کرده است که به هیچ عنوان جز بی سیم های سازمانی در کشور نیست و شهروندان باید نسبت به این موارد حساس بوده و سریعا به شخص مقابل اعتماد نکنند.

//انتهای پیام:3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز