در برنامه کرو تجاری ناسا؛

فضانوردان ماموریت آینده ناسا معرفی شدند+ عکس

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۱۱:۴۸:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۵۳۲۰
فضانوردان ماموریت آینده ناسا معرفی شدند+ عکس
با اعلام ناسا سه نفر از چهار خدمه انتخاب شده برای ماموریت سال آینده ناسا و آژانس فضایی اروپا معرفی شدند.

به گزارش برنا؛ ناسا و آژانس فضایی اروپا سه فضانورد را بعنوان خدمه ماموریت اسپیس ایکس کرو-۳ ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب کرده‌اند که انتظار می‌رود در پاییز ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شوند.

این گروه سه نفره، از فضانوردان ناسا راجا چاری و تام مارشبرن بعنوان فرمانده و خلبان و ماتیاس ماورر از آژانس فضایی اروپا بعنوان متخصص ماموریت تشکیل شده است. پس از بررسی‌های ناسا و شرکای بین‌المللی آن چهارمین خدمه نیز بعدا به این گروه اضافه خواهد شد.

این اولین پرواز فضایی برای چاری خواهد بود که در سال ۲۰۱۷ فضانورد ناسا شد. او یک سرهنگ در نیروی هوایی ایالات متحده است و با تجربه زیادی به عنوان خلبان آزمایشی به ماموریت می‌پیوندد. چاری اوایل این ماه به عنوان عضوی از گروه آرتمیس انتخاب شد و اکنون واجد شرایط اعزام به یک مأموریت قمری در آینده است.

مارشبرن عضو دیگر این گروه، در سال ۲۰۰۴ فضانورد شده است. پیش از خدمت در سپاه فضانوردان، بعنوان پزشک جراح پرواز در مرکز فضایی جانسون ناسا خدمت می‌کرد و بعد از آن به عنوان سرپرست عملیات پزشکی ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب شد. ماموریت کرو-۳ سومین بازدید وی از ایستگاه فضایی و دومین ماموریت طولانی مدت او خواهد بود.

ماورر از آژانس فضایی بین‌المللی که اهل آلمان است، اولین سفر خود به فضا را با ماموریت کرو-۳ انجام خواهد داد. او قبل ار فضانورد شدن، در دانشگاه و آژانس فضایی اروپا نقش تحقیقاتی و مهندسی داشته است.

هنگامی‌که چاری، مارشبرن و ماورر به مدار آزمایشگاهی برسند، به مدت ۶ ماه بعنوان اعضای جدید در این مکان اقامت خواهند کرد. ماموریت اعضای کرو-۳ میزان اندکی با فضانوردان کرو-۲ که انتظار می‌رود در بهار ۲۰۲۱ پرتاب شوند، تداخل خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود، مدت اقامت فضانوردان کرو-۱ که هم اکنون در ایستگاه هستند و فضانوردان کرو-۲ نیز با یکدیگر همزمان شود.

این سومین ماموریت چرخشی کرو سیستم انتقال فضایی انسانی اسپیس‌ایکس و چهارمین پرواز با سرنشین این شرکت به ایستگاه فضایی از طریق برنامه کرو تجاری ناسا است. هدف از این برنامه فراهم آوردن دسترسی ایمن، مطمئن و مقرون به صرفه کرو به ایستگاه فضایی و مدار پایین زمین با مشارکت صنعت هوافضای آمریکا است.

قرارداد ناسا با اسپیس ایکس برای شش مأموریت کامل کرو در مدار آزمایشگاهی است. حمل و نقل تجاری از ایستگاه یا به ایستگاه فضایی، خدمات گسترده تر، زمان تحقیق اضافی و فرصت‌های گسترده تری را برای کشف در ایستگاه مداری فراهم می‌کند. برای بیش از ۲۰ سال، بشر به طور مداوم در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی و کار کرده، دانش علمی را پیشرفت داده، فناوری‌های جدید را به نمایش گذاشته و به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده که در زمین امکانپذیر نبوده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز