۱۶ صندوق خرد زنان روستایی در بروجرد فعال است

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۱۱:۲۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۰۵۳۲۴
۱۶ صندوق خرد زنان روستایی در بروجرد فعال است
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۱۶ صندوق خرد زنان روستایی فعال با ۸۸۴ عضو و سرمایه گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این شهرستان وجود دارد که زمینه اشتغال ۵۰۰ بانو را در عرصه کشاورزی فراهم کرده است.

به گزارش برنا؛ عزت اله نباتی، مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: اولین صندوق خرد زنان روستایی شهرستان بروجرد در سال ۱۳۸۵ با ۵۰ عضو و ۵۰۰ هزار تومان سرمایه فعالیت خود را آغاز کرد.

او با اشاره به نقش و سهم این صندوقها در حفظ بنیان خانواده، اشتغال زایی، تولید درآمد و از همه مهمتر ایجاد روحیه کار گروهی و مودت و دوستی اظهار کرد: با توجه به زحمات سالهای گذشته همکاران در بخش بانوان و نهادینه شدن فرهنگ تعاونی در منطقه صندوق های خرد روستایی به ثبات خوبی دست یافته اند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به قدمت و اهمیت صندوقهای اعتبارات خرد زنان روستایی در طی ۱۴ سال گذشته افزود: این تشکل ها دارای قدمتی بیش از یک  دهه در این شهرستان هستند.

نباتی اضافه کرد: قابلیت های فراوان این تشکل های روستایی در طی سال‌های اخیر باعث گردیده که در شرایط سخت از تاب آوری خوبی برخوردار باشند و به عنوان ستون حمایت کننده در حفظ کارایی های روستا و حمایت از تولیدکنندگان در مناطق بومی به شمار روند.

او ادامه داد: ثبات کم نظیر و سرمایه ایجاد شده در صندوق های بروجرد فرصتی را فراهم آورد که طرح مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ،دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) ( برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد) برای حمایت از کسب و کار زنان سرپرست خانوار  در مقابله با ویروس کرونا توسط بانوان تلاشگر این شهرستان اجرا شود.

نباتی یادآور شد: نظر به شیوع ویروس کرونا و آسیبی که به قشر محروم وارد آمدUNDP ( برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد) در پروژه ای اضطراری قصد داشته از زنان سرپرست خانوار حمایت نماید که به صورت پایلوت در بروجرد اجرا شد.

نباتی هدف کلی پروژه را « بازسازی و توانایی بهتر از گذشته » معرفی کرد و گفت:  در واقع این پروژه سعی دارد به عنوان پاسخی سریع در مقابله با شیوع پاندمی کرونا الگویی از مشارکت جامعه محلی ارائه نماید.

او  اظهار کرد: احیای مشاغل آسیب دیده در بحران ناشی از کرونا به ویژه کارگاههای خیاطی از طریق تغییر کاربری آنها از تولید پوشاک به ماسک و سایر اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم، ایجاد کارگاه تولید میوه خشک کنی و به کارگیری دستگاه بادام شکن از سری فعالیتهای طرح مذکور است.

نباتی بیان کرد: برای حفظ تولید کنندگان در مناطق روستایی بهترین و موثرترین راهکار حفظ بنیان خانواده و ایجاد شغل و انگیزه در منطقه است و این طرح تاکنون با ایجاد اشتغال برای ۶۰ نفر از بانوان تلاشگر روستایی به هر دو مهم دست یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز