برنا گزارش می دهد؛

آموزش سه ساله به سارقین در خارج از کشور/ اختراع برای سرقت پیچیده موتور سیکلت

۱۳۹۹/۰۹/۲۸ - ۰۵:۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۱۰۵۴۲۳
آموزش سه ساله به سارقین در خارج از کشور/ اختراع برای سرقت پیچیده موتور سیکلت
سرهنگ مسعود گلپسند از دستگیری سارقی که در خارج از کشور برای به سرقت بردن موتورسیکلت آموزش دیده بود، خبر داد.

به گزارش برنا؛ موتورسیکلت ها همواره به عنوان وسایلی شناخته می شوند که علاوه بر اینکه امنیت سرنشینان خود را نمی توانند به خوبی تامین کنند، در سیستم ایمنی خود برای جلوگیری از سرقت نیز با مشکل مواجه هستند و به راحتی سارقین اقدام به سرقت آن ها می کنند. وسیله نقلیه ای که امروز در شهر تهران نزدیک به 3 میلیون دستگاه از آن وجود دارد و چشم طمع مجرمین را به خود جلب می کند به خصوص در روزهایی که ارزان ترین نمونه آن به قیمت هایی فراتر از 20 میلیون تومان رسیده است. در این رابطه یک باند حرفه ای در تهران متلاشی شد که ده ها فقره سرقت موتورسیکلت در پرونده آن ها وجود دارد.

یکی از شاکیان این پرونده اظهار کرد: در ساعت ۷ صبح، ۳ نفر موتورسیکلت من را از مقابل محل کارم در شلوغ ترین نقطه تهران، بلند کرده و در کامیون قرار می دهند و آن را به سرقت می برند. همه این افراد ماسک و کلاه داشته اند و فیلم دوربین ها نیز آن ها را مشخص نکرده بود و هیچ نشانه ای برای پیدا کردن آن ها وجود نداشت. به هیچ وجه فکر نمی کردم که دیگر به موتورسیکلت خود دست پیدا کنم اما بعد از یک هفته، از پلیس آگاهی با من تماس گرفتند و به من خبر دادند که سارقین آن را دستگیر کرده اند. موتورسیکلت من در تاریخ 6 آذر به سرقت رفته بود و در تاریخ 13 آذر 99 به من اطلاع داده شد که موتورسیکلت من پیدا شده است.

یکی دیگر از شاکیان می گوید: موتورسیکلت من را از داخل پارکینگ محل کارم سرقت کرده و بعد از 3 روز در آذر ماه به من خبر دادند که سارقین پیدا شده اند. من به هیچ وجه امیدوار نبودم و با خود می گفتم در این ایام کرونا و تعطیلات دیگر موتورسیکلت من پیدا نخواهد شد.

سرهنگ مسعود گل پسند، رئیس اداره ویژه مبارزه با سرقت موتورسیکلت آگاهی تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: این موتورسیکلت ها توسط یک باند 18 نفره به سرقت رفته و غالبا سوژه های خود را از شرق و شمال تهران انتخاب می کردند.

او افزود: سارقین موتورسیکلت های شرکت باجاج که مربوط به کشور هندوستان هستند و در ایران به وفور از آن ها استفاده می شود را به سرقت می بردند. سرکرده این باند 18 نفره شخصی به نام سعید است که از سارقین حرفه ای حوزه موتورسیکلت است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سعید به مدت 3 سال به هندوستان رفته و در آنجا زندگی می کند و شیوه سرقت این موتورسیکلت ها و نقاط ضعف ایمنی آن ها را شناسایی می کند و یک دوره ویژه برای سرقت را فرا می گیرد. با قطعیت می توان گفت که او حرفه ای ترین سارق موتورسیکلت پایتخت تا به امروز بوده است.

سرهنگ گلپسند افزود: او یک وسیله ای به نام بشکن اختراع کرده است و به وسیله آن موتورسیکلت ها را به سرقت می برده است. پس از دو ماه اقدامات اطلاعاتی و پس از هماهنگی با دستگاه قضایی این مجرم در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و دستگیر شد. 

او تاکید کرد: این باند تاکنون به 100 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرده است و 25 موتورسیکلتی که آن ها به سرقت برده اند تا این لحظه از شهرستان های مختلف کشف شده است. تلاش برای یافتن سایر موتورسیکلت های به سرقت رفته ادامه دارد.

//انتهای پیام: ۵

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز