نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۱۱:۵۶:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۶۰۷۴
نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش چگونگی برگزاری امتحانات نیم سال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را در تمامی دوره های تحصیلی تشریح کرد.

به گزارش برنا؛ خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش پیرامون برگزاری امتحانات نیم سال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در تمام دوره های تحصیلی گفت: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مطابق آیین نامه های مربوط دوره های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام می گیرد.

ساکی با اشاره به برقراری شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا در برخی از مناطق تصریح کرد: درشرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان مدارس روزانه دوره های اول و دوم متوسطه فراهم نباشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی دی ماه در متوسطه اول، متوسطه دوم شاخه نظری، دروس عمومی، شایستگی های غیر فنی و پایه فنی شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، به صورت غیر حضوری با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می شود. در این صورت، نمره امتحانات پایانی از طریق برگزاری آزمون برخط (آنلاین) در سامانه شاد یا سایر سامانه های مورد تایید شورای مدرسه و نمره ارزشیابی تکوینی با استفاده از مستندات و شواهد جمع‌آوری شده از فعالیت های آموزشی و تربیتی دانش آموزان در نیم سال اول تعیین می شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: درصورتی که به تشخیص معلم و تایید مدیر مدرسه، امکان ارزشیابی پایانی به صورت برخط (آنلاین) فراهم نباشد، معلم می تواند از ارزشیابی تکوینی نوبت اول، برای تعیین نمره پایانی دانش آموزان استفاده کند.

او گفت: ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده‌اند و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی نیم سال اول دروس حضوری و غیرحضوری غیرنهایی داوطلبان آزاد و دانش آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران،  بر اساس تبصره ذیل بند۹ مصوب جلسه۹۷۷ تاریخ۱۳ آذرماه ۹۹ شورای عالی آموزش و پرورش و مجوز مرکز مدیریت بیماری های واگیر، مطابق آیین ها و ضوابط مربوط، در تمام شرایط با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری انجام می شود.

ساکی با اشاره به عدم موفقیت برخی دانش آموزان از سال های قبل، بیان کرد: دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی که از سال های قبل فارغ التحصیل نشده اند، می‌توانند پس از تطبیق دروس، در امتحانات نهایی حضوری دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.

نظر شما