مجید فراهانی مطرح کرد:

شهرداری از بروز سیلاب در ترسالی پیشگیری کرد/ اقدامات زیر زمین برای پیشگیری از بحران، دیده نمی‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۱۴:۰۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۰۶۲۰۳
شهرداری از بروز سیلاب در ترسالی پیشگیری کرد/ اقدامات زیر زمین برای پیشگیری از بحران، دیده نمی‌شود
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به تکایف شهرداری برای مقابله با روان آب در برنامه سوم توسعه گفت: کارهایی که در زیر زمین انجام می شود و پیشگیری از سیلاب و... بوده، با مظلومیت مواجه است اما ما همچنان در شورا از گذشته از این اقدامات حمایت می کردیم و همچنان حمایت خواهیم کرد.

به گزارش برنا؛ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از سامانه پایش و مانیتورینگ بارش و روان‌آب های سطحی تهران گفت: پیشبرد مسائل عمرانی در شرایط امروز اقتصادی شهرداری تهران بسیار سخت است.

او افزود: طبق آخرین گزارشات موجود که به دست شورای شهر رسیده، تا انتهای آبان ماه 38 درصد عدم تحقق بودجه داشتیم. این بدین معناست که شهرداری در خوشبینانه ترین حالت ممکن می تواند هزینه های اجتناب ناپذیر شهری را داشته و پروژه های عمرانی و فعالیت های توسعه ای در این شرایط قربانی می شود.

فراهانی تاکید کرد: هفته ای نیست که پروژه ای افتتاح نشود. این پروژه ها نشاندهنده تلاش زیادی است که در مجموعه شهرداری انجام می شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ماده 84 برنامه توسعه سوم بیان می کند که 6 تکلیف را برای جمع آوری آب های سطحی را بر عهده شهرداری گذاشته است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به 6 تکلیف شهرداری تهران تصریح کرد: طراحی و اجرای پروژه های توسعه یکی از این تکالیف است و گزارش کامل آن ارائه شده است. بهبود عملکرد شبکه اصلی و فرعی از دیگر تکالیف است. از گذشته مطالعات انجام شده و جمع آوری آب های سطحی در خطوط مختلف  با توجه به مطالعات در حال انجام است.

فراهانی گفت: سامانه جامع اطلاعات مکانی و بحث توسعه شبکه کمی و کیفی بارش و روان آب از این تکالیف بوده که امروز افتتاح شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران  اضافه کرد: مورد پنجم در دستور شورا است و بنا بوده که معاونت فنی آن را ارائه دهد  بر اساس برنامه،  نگهداشت مجاری موجود جز کارهای مجموعه خاکریزآب انجام شود. با پیگیری های آقای پوش پارس در حال انجام است و در گذشته مورد غفلت بوده است.

به گفته او پیاده سازی سامانه هشدار سیلاب ششمین تکلیف است.

فراهانی با بیان اینکه جمع آوری آب های سطحی وظیفه ذاتی شهرداری است، افزود: بحرانی مانند خوزستان رخ می دهد که نه تنها شهرداری و استانداری بلکه حاکمیت را درگیر می کند. مرتب بی کفایتی حکومت مانور داده می شود واقعیت این است که این اتفاق وقتی بحرانی می شود که کاری انجام نشود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: خواهش من این است که بر این اقدامات و تلاش ها کاری انجام شود چرا که ما وارد دومین سال ترسالی شدیم. ترسالی از سال گذشته شروع شد و احتمالا یک دهه با بارش های زیاد رو به رو هستیم و برخی از این سال ها با بحران جدی در شهر تهران مواجهیم و باید از این اقدامات پیشگیری کرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پایان گفت: این فعالیت ها مظلومیت دارد چرا که کارهای دیگر دیده می شود ولی کارهایی که در زیر زمین انجام می شود و پیشگیری از سیلاب و... بوده، با مظلومیت مواجه است ما هم در شورا از گذشته حمایت می کردیم  همچنان حمایت خواهیم کرد و باید از متولیان شرکت خاکریزآب تشکر کرد.

نظر شما